عصر بازار

رئیس سازمان توسعه معادن خبر داد

مذاکره ظریف با نخست‌وزیر چین برای حل مشکل فاینانس ۷ طرح فولادی

عصر اعتبار- رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از مذاکره ظریف با نخست‌وزیر چین برای حل مشکل فاینانس ۷ طرح فولادی خبر داد و گفت: تیمی با حضور معاون نخست‌وزیر چین و رئیس بانک مرکزی ایران برای حل این مشکل تشکیل شده است.

مذاکره ظریف با نخست‌وزیر چین برای حل مشکل فاینانس ۷ طرح فولادی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مهدی کرباسیان در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی معدن و صنایع معدنی در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادی فارس که پرسید در جریان سفر به چین مذاکره‌ای برای حل مشکل فاینانس 7 طرح فولادی نیز انجام دادید؟ اظهار داشت: در جریان سفر دکتر ظریف وزیر خارجه به چین و ژاپن من نیز حضور داشتم و در جریان این سفر موضوع فاینانس طرح‌های فولادی در مذاکره ظریف و نخست‌وزیر چین مطرح شد.

    وی ادامه داد: برای حل این مشکل تیمی متشکل از معاون نخست‌وزیر چین و بانک مرکزی ایران ایجاد شده است تا مسائل مربوط به فاینانس طرح‌های فولادی را پیگیری کنند.

    کرباسیان افزود: در زمینه فاینانس طرح‌های فولادی توافق کلی وجود دارد و در حال حاضر سرعت‌بخشی به این مسأله مدنظر است.

    رئیس سازمان توسعه معادن همچنین با بیان اینکه در سفر به چین و ژاپن پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری و توسعه همکاری‌های اقتصادی مطرح شد، گفت: در راستای سرعت‌بخشی به قرارداد 10 میلیارد یورویی که قبلاً بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر صنعت ژاپن منعقد شده بود، بحث‌هایی مطرح شد و علاوه بر این قرارداد 30 میلیارد یورویی همکاری با چین مورد توجه قرار داشت.

    کرباسیان با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه اختصاص 3 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به حوزه معدن و صنایع معدنی پیش‌بینی شده است، گفت: در زمینه معدن و صنایع معدنی سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلاری مدنظر است که 30 میلیارد دلار آن به حوزه فولاد اختصاص دارد.

    وی با بیان اینکه ظرفیت 55 میلیون تنی تولید فولاد برای سال 1404 پیش‌بینی شده است، گفت: یکی از برنامه‌های ما برگزاری مناقصه مس کاتد سونگون در آذربایجان است که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو