عصر بازار

موسسه مالی کردیت سوییس پیش بینی کرد؛

میانگین بهای طلای ۲۰۱۷ حدود ١٣٣٨ دلار

عصر اعتبار- موسسه مالی کردیت سوییس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۱۳۳۸ دلار خواهد رسید.

میانگین بهای طلای ۲۰۱۷ حدود ١٣٣٨ دلار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، موسسه مالی کردیت سوییس در تحلیلی اعلام کرد: اتخاذ سیاست های حمایتی در زمینه تجارت بین المللی، نوسانات نرخ ارز و افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی موجب خواهد شد تا قیمت جهانی طلا در سال آینده با افزایش روبرو شود و میانگین قیمت هر اونس طلا به 1338 دلار برسد.

    بر اساس این گزارش موسسه کردیت سوییس افزود: میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه نخست سال آینده به 1275 دلار خواهد رسید و این رقم تا سه ماه پایانی سال 2017 به بیش از 1400 دلار می رسد.

    این گزارش افزود: میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2018 میلادی نیز به بیش از 1375 دلار خواهد رسید.

    موسسه کردیت سوییس اعلام کرد که میانگین قیمت هر اونس نقره سال آینده به بیش از 17.80 دلار می رسد و این رقم برای سال 2018 نیز به 18.50 دلار خواهد رسید.

    پیش بینی این موسسه مالی در خصوص افزایش قیمت طلا در سال آینده در شرایطی است که قیمت این فلز زرد پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با کاهش شدیدی روبرو شده است.

    موسسه کردیت سوییس افزود: تقویت ارزش دلار افت تقاضای فیزیکی در بازار هند و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا در هفته های اخیر داشته است.

    این موسسه با استدلالاتی که عنوان می کند پیروزی ترامپ و اجرای سیاست های مالی وی به ضرر قیمت طلا خواهد بود، مخالف است. ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش داده و طی ده سال آینده هزار میلیارد دلار برای توسعه زیرساختهای اقتصادی سرمایه گذاری کند.

    موسسه کردیت سوییس افزود: به نظر ما سیاست های ضد مهاجرت و سیاست های حمایت از تجارت و بازرگانی خارجی در نهایت به ضرر رشد اقتصادی و به نفع تورم خواهد بود. این مساله خطر نوسانات شدید ارزی را نیز بیشتر خواهد کرد. در پیش بودن انتخابات سرنوشت ساز آلمان؛ فرانسه و هلند نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

    نگرانی های زیادی نیز نسبت به وضعیت تولید و عرضه جهانی طلا وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو