عصر بازار

۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی پرداخت شد

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به بررسی مشکلات واحدهای صنعتی استان ها در کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید گفت: با معرفی این کارگروه ها، تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۱۷ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط در سراسر کشور پرداخت شده است.

۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ولی الله سیف روز شنبه در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی بخش خصوصی در استان فارس افزود: رقم سرمایه در گردش پرداختی تاکنون 12 هزار میلیارد تومان است و روند پرداخت ادامه خواهد داشت.
    وی با اشاره به برنامه ریزی های بانک مرکزی برای حمایت از واحدهای تولیدی گفت: یکی از بحث هایی که با همکارانمان در نظام بانکی مطرح کردیم این بود که به هیچ وجه هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش نداشته باشند.
    رئیس کل بانک مرکزی گفت: در ابتدا بحث پرداخت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات به هفت هزار و 500 واحد تولیدی را در دستور کار داشتیم که بعد از مدتی تصمیم گرفتیم که با توجه به نقش واحدهای کوچک و متوسط در رشد اقتصادی که می تواند در دورافتاده ترین نقطه کشور زمینه رشد و توسعه اقتصادی را فراهم کند پرداخت تسهیلات را ادامه دهیم.
    وی اظهار کرد: نظام بانکی ما ظرفیت پرداخت سالانه 450 هزار میلیارد تومان تسهیلات را دارد که سال گذشته حجم تسهیلات پرداختی نظام بانکی 417 هزار میلیارد تومان بود و امسال نیز پیش بینی می شود این رقم به نزدیک به 500 هزار میلیارد تومان برسد.
    سیف گفت: کارگروههای استانی رفع موانع تولید در این رابطه توانسته اند نقش موثری داشته باشند و یکی از مصادیق آن ظرفیت هایی است که در استان فارس ایجاد شده است که جای قدردانی از استاندار به دلیل مدیریت خوبی که اعمال شد دارد.
    وی اظهار کرد: هدایت درست منابع به سمت هدفی که وجود دارد که همان تولید و اشتغال است می تواند منجر به استفاده بهینه از منابع محدود شود که از این جهت نیز روند موجود مثبت است.
    رئیس کل بانک مرکزی گفت: بیش از 44 درصد دارایی های نظام بانکی دارایی های منجمد است و از حیز انتفاع برای اعطای تسهیلات خارج است.
    وی ادامه داد: تلاش ما این است که این دارایی ها را به چرخه فعالیت اصلی بانکی برگردانیم و تبدیل به تسهیلات نظام بانکی کنیم و این تلاش را نیز انجام داده ایم.
    سیف اظهار کرد: باید بکوشیم تا 90 درصد دارایی های نظام بانکی دارایی های مالی و تسهیلاتی باشد که به بنگاههای اقتصادی و تولیدی داده شود که در این صورت ما نظام بانکی را کارا و اثرگذار می دانیم.
    رئیس کل بانک مرکزی شنبه و در حالی که از سوی استاندار فارس همراهی می شد، در نخستین برنامه سفر به شیراز از یک واحد تولیدی بخش خصوصی بازدید کرد.
    شرکت در همایش فصلی مدیران بانک ملت سراسر کشور و حضور در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس از دیگر برنامه های رئیس کل بانک مرکزی در سفر به شیراز اعلام شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی