عصر بازار

کرباسیان خبر داد

دستیابی به ذخایر جدید طلا و سنگ‌آهن

عصر اعتبار- رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از دستیابی به پنج تن ذخیره طلا،‌ ۴۰۰ میلیون تن ذخیره سنگ‌آهن و حدود ۴۰۰ میلیون تن ذخیره ذغال سنگ طی اکتشافات اخیر خبر داد.

دستیابی به ذخایر جدید طلا و سنگ‌آهن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهدی کرباسیان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - صبح امروز (شنبه) در دومین اجلاس بین‌المللی معدن و صنایع معدنی گفت: معدن و صنایع معدنی در ایران با کمبودهایی در برخی زیرساخت‌ها مانند آب، گاز، برق و حمل و نقل دست و پنجه نرم می‌کند و برای برطرف کردن مشکلات این حوزه جذب سرمایه گذاری را در دستور کار خود قرار دادیم.

    وی در ادامه با اشاره به اکتشافات انجام شده در 250 هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی که از دو سال پیش آغاز شده است، اظهار کرد: تا کنون به ذخایر مناسبی در حوزه‌های سنگ‌آهن، ذغال سنگ، طلا، روی، مس و سایر حوزه‌های پیش بینی شده دست یافته ایم که 400 میلیون تن ذخیره سنگ‌آهن و حدودا به همین مقدار ذخیره ذغال سنگ، 50 تن طلا و مقداری ذخیره مس در اکتشافات انجام شده به دست آمده است.

    افتتاح همه طرح‌های فولادی نیمه کاره تا یکسال دیگر

    رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدور) این سازمان را برای سرمایه گذاری در تکنولوژی‌های که به بهینه سازی مصرف انرژی در بخش معدن کمک می‌کند، علاقه مند عنوان و اظهار کرد: اگر شرکت‌ها بتوانند تکنولوژی جدید برای استفاده از بهینه شده انرژی را به خصوص در حوزه آب ارائه دهند، دولت از آن‌ها حمایت خواهد کرد و ایمیدرو نیز به حمایت از این تکنولوژی‌ها علاقه مند است.

    وی ضمن بیان اینکه نسبت به صنایع پایین‌دستی فولاد کم توجهی شده بود با اشاره به وضعیت طرح‌های فولادی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم همه طرح‌های فولادی در دست احداث تا سال 2017 افتتاح شوند. چنانکه سه طرح فولادی نیز تا آخر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

    کرباسیان پیش‌بینی کرد که طبق برنامه‌ای که 55 میلیون تن فولاد را تا سال 2025 در دستور دارد، ایران بتواند با استفاده از سنگ‌آهن و منابع انرژی که برای رسیدن به این هدف در اختیار دارد استفاده کند و برای سرمایه گذاران بازاری 400 میلیون نفری را با در نظر گرفتن کشورهای همجوار فراهم کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو