عصر بازار

اصناف برای نصب صندوق‌های مکانیزه فروش شرط گذاشتند

عصر اعتبار- رئیس اتاق اصناف ضمن اعلام اینکه تاکنون یک ریال تسهیلات برای ایجاد شهرک‌های صنفی به مجموعه اصناف تعلق نگرفته است، گفت: اصناف برای نصب صندوق‌های مکانیزه آمادگی کامل دارند اما شرط این است که ابتدا آیین نامه اصناف تصویب و ابلاغ شود و از طرفی هم به آموزش واحدهای صنفی مورد نیاز توجه شود.

اصناف برای نصب صندوق‌های مکانیزه فروش شرط گذاشتند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی فاضلی امروز( 20 آذرماه) در هفتمین اجلاس سراسری نمایندگان اتاق اصناف ایران اظهار کرد: بازار ایران توسط اصناف مدیریت می‌شود اما متاسفانه ابزار لازم برای کنترل دست مدیران اتحادیه‌ها نیست.

    فاضلی با بیان اینکه امروز سرمایه به طرف سوداگری و واسطه گری سوق پیدا کرده است، ادامه داد: ساختار بازرسی اصناف در ایران از 17 ماه پیش، یک ریال هم دریافت نکرده است و بازرسی بازار از محل بودجه اتحادیه‌های صنفی اداره می‌شود.

    رئیس اتاق اصناف افزود: همچنین بخش خدمات نیز یکی از نیازهای مهم در اقتصاد و جامعه است. در حال حاضر 48 درصد از اشتغال ما مربوط به بخش خدمات است. این بخش در کشورهای توسعه یافته سهم حدود 60 درصدی در تولید ناخالص داخلی دارد.

    سهم ناچیز فروشگاه‌های بزرگ در عرضه کالا

    فاضلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به نقش فروشگاه‌های بزرگ در اقتصاد اشاره کرد وگفت: سهم فروشگاه‌های بزرگ در اقتصاد ما چهار درصد است که لازم است این رقم بهبود پیدا کند. نظر اصناف این نیست که فروشگاه‌های بزرگ گسترش پیدا نکند بلکه معتقدیم چنین فروشگاه‌هایی باید در شهرهایی ایجاد شود که ظرفیت ایجاد آن‌ها وجود داشته باشد.

    وی اضافه کرد: مجموعه اصناف 6.5 میلیون شغل ایجاد کرده اما جایگاهی در شورای عالی کار و شورای عالی تامین اجتماعی ندارد.

    رئیس اتاق اصناف همچنین تصریح کرد که در دوران پسابرجام اصل بر رفع موانع پیش‌روی بنگاه‌های اقتصادی است.

    راهکار اصناف برای جلوگیری از عرضه میوه‌ و آجیل قاچاق!

    فاضلی افزود: در شرایط رکود 25 درصد از اشتغال زایی کشور توسط بخش اصناف است که اگر موانع بنگاه‌های صنفی برطرف شود، می توان این رقم را تا 40 درصد افزایش داد.

    وی عنوان کرد: واردات بسیاری از کالاها با اینکه ممنوع است اما در سطح قابل توجهی در عرضه مشاهده می‌شود؛ به عنوان نمونه واردات میوه و تره‌بار ممنوع است اما میوه‌های وارداتی در بازار مشاهده می‌شود یا بادام هندی ممنوعیت واردات دارد اما بخش اصلی آجیل مصرفی را تشکیل می‌دهد. برای حل مسئله واردات این کالاها باید اجازه واردات رسمی به اتحادیه‌ها صنفی داده شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو