عصر بازار

نقش دلار ۴هزار تومانی در شاخص ۸۱هزار واحدی بورس

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار سرمایه عواملی مانند رشد قیمت دلار، تثبیت قیمت‌های جهانی فلزات اساسی و رشد قیمت نفت را از جمله دلایل افزایش هفته گذشته شاخص بورس برشمرد.

نقش دلار ۴هزار تومانی در شاخص ۸۱هزار واحدی بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، ابراهیم خلیلی در خصوص دلایل رشد شاخص بورس و بازگشت آن به ارتفاع 81 هزار واحد گفت: بهبود روند بورس در پی افزایش تقاضا و رشد محسوس قیمت‌ها در نمادهای گروه فلزات اساسی از جمله دلایل رشد شاخص در هفته گذشته هستند.
    این کارشناس بازار سرمایه افزود: رشد قیمت جهانی محصولات تولیدی صادراتی و روند صعودی قیمت دلار نیز از دیگر دلایل رشد شاخص بورس در این مدت است.
    وی اذعان داشت: البته در صورتی که نرخ دلار همچنان بالا باقی بماند و در محدوده 4 هزار تومان تثبیت شود، تعدیلات مثبت شرکت های صادرات محور موجب رشد بیشتر شاخص در آینده خواهد شد.
    این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: البته در کنار این عوامل می توان از رشد قیمت جهانی نفت در پی تصمیم کشورهای اوپک مبنی بر کاهش تولید نیز یاد کرد که تصیم سنا مبنی بر تمدید تحریم های ایران در اولین روز معاملاتی هفته گذشته تاثیرپذیری بازار سهام از این رخداد را کاهش داد.
    وی در خصوص توقف نماد معاملاتی بانکها در بورس نیز اظهار داشت: شرکتهای گروه بانکی بخش قابل توجهی از ارزش بازار را تشکیل می دهند که ادامه توقف آنها نقدشوندگی بازار را تحت تاثیر قرار می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی