عصر بازار

اعلام جزئیات خرید «سهام بیمه ملت» توسط بازنشستگان کشوری

عصر اعتبار- هولدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری، با انتشار اطلاعیه‌ای، شرایط، ضوابط و چگونگی خرید تسهیلات مربوط به سهام بیمه ملت را اعلام کرد.

اعلام جزئیات خرید «سهام بیمه ملت» توسط بازنشستگان کشوری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری در ابتدای این اطلاعیه با اشاره به اهداف و مزیت‌های خرید سهام بیمه ملت، تصریح کرده است: با توجه به سیاستهای اخیر صندوق بازنشستگی کشوری، مقرر شده تا در راستای توانمندسازی هرچه بیشتر بازنشستگان کشوری، سهام برخی از شرکتهای مالی و خدمت محور، شناسایی و پس از مذاکره و خریداری از طریق بازار بورس، با اختصاص تسهیلات لازم به بازنشستگان فرهیخته مشترک این صندوق واگذار شود.


    در ادامه این اطلاعیه آمده است: بدین منظور از کلیه بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری دعوت می شود از  28 آذرماه تا 15 دی ماه 95 با توجه به شرایط و ضوابط اعلام شده در این اطلاعیه، فرم درخواست خرید سهام بیمه ملت که در سایت این صندوق به نشانی www.cspf.ir بارگذاری می شود را تکمیل و سپس فرم شماره 2 را چاپ کرده، پس از تکمیل و امضاء، این فرم را به هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری ارسال کنند.
    هلدینگ مالی صندوق ضوابط و شرایط اختصاص تسهیلات و سهام بیمه ملت را به این شرح اعلام کرده است:
    1-تعداد سهام در نظر گرفته شده برای هر بازنشسته حداکثر معادل 2 درصد متوسط مستمری سالیانه است.
    2-تسهیلات در نظر گرفته شده برای خریداری این سهام، قرض الحسنه و بدون کارمزد و بهره است.
    3-مدت بازپرداخت ارزش سهام اختصاص یافته، حداکثر 36 ماه از مستمری بازنشسته محترم کسر خواهد شد.
    4-سهام بلافاصله به نام بازنشسته محترم منتقل می شود.
    5-هرگونه سود توزیع شده سالیانه این سهام از تاریخ خریداری تماماً متعلق به بازنشسته محترمِ صاحب سهم خواهد بود.
    6-با توجه به محدودیت منابع مالی و تعداد سهم اختصاص یافته به این طرح، در صورت افزایش درخواست های واصله بیش از تعداد پیش بینی شده، این امکان براساس اولویت زمانی ثبت نام در سایت، به بازنشستگان اختصاص خواهد یافت.
    بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، در زمان ثبت نام باید توجه داشته باشند که ذکر شماره دفتر کل بازنشستگی، شماره ملی، شماره تلفن همراه الزامی بوده و در صورت برخورداری از کد سهامداری در سازمان بورس و اوراق بهادار درج آن در فرم مربوطه موجب تسریع در اقدامات بعدی می شود. همچنین تکمیل فرم مربوطه، حقی را برای دریافت سهام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.
    بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است: خریداری و اختصاص سهام به بازنشستگان کشوری، تنها در صورت تکمیل فرم شماره2 و تحویل آن به هلدینگ مالی صندوق، میسر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی