عصر بازار

امیدواری نوبخت به تصویب لایحه تبدیل ریال به تومان از سوی مجلس

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به لایحه دولت برای تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان گفت که دولت، ترجیح داده است که به جای سر و کار داشتن با اعداد در محاسبات و گزارشات خود از روال عموم مردم در مبادلات و محاسبات استفاده کند و امیدواریم این موضوع توسط مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شود.

امیدواری نوبخت به تصویب لایحه تبدیل ریال به تومان از سوی مجلس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه سفر به تبریز در خصوص آخرین وضعیت پروژه اتوبان تبریز- مرند- بازرگان، اظهار کرد: این طرح از اهمیت بسیار ویژه‌ای برای دولت تدبیر و امید برخوردار است  و خوشبختانه استاندار آذربایجان‌شرقی، مسائل مربوط به این پروژه را حتی از شخص ریاست جمهوری پیگیر است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رفع مشکلات این پروژه و بهره‌برداری از آن در کوتاه ترین زمان ممکن باشیم.

    وی همچنین در واکنش به اظهارات یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم توانایی مالی پیمانکاران داخلی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه مهم، افزود: این پروژه به قطعه بندی‌های مختلفی تقسیم شده است و امیدواریم شاهد رفع مشکلات مربوط به سرمایه‌گذاری نیز باشیم. تردید ندارم با این اراده‌ای که در نمایندگی عالی دولت در استان است، شاهد اجرایی شدن آن خواهید بود.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین با اشاره به احداث پنج نیروگاه برق در استان آذربایجان شرقی توسط سرمایه گذاران ترک گفت: مشکل خاصی در این مورد وجود ندارد و با توجه به اینکه احداث نیروگاه‌های برق در تبریز، مصوبه‌ای از شورای اقتصاد دارد، بدون شک محقق می‌شود.

    نوبخت همچنین تک نرخی شدن ارز را یکی از مهم ترین اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: دولت در زمانی که اجرای این امر، متضمن اشکلات و مسائل سوء اقتصادی نباشد نسبت به اجرایی شدن آن تلاش خواهد کرد.

    وی در حاشیه بازدید خود از روند اجرایی پروژه خط ریلی میانه -بستان آباد- تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، مبنی بر اینکه آیا تخصیص بودجه عمرانی استان‌ها در سالجاری محقق می شود یا خیر؟ اظهار کرد: اینکه دولت تدبیر و امید در سالجاری، ریالی از بودجه‌های عمرانی استان ها را تخصیص نداده باشد، صحت ندارد.

    نوبخت افزود: در مرداد ماه سالجاری، بیش از 50 درصد از بودجه عمرانی استان‌های کشور در حدود سه هزار و 500 میلیارد تومان(دو هزار و 500 میلیارد تومان به صورت اسناد و یک هزار میلیارد تومان به صورت خزانه) را تخصیص داده‌ایم.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: با توجه به گشایشاتی که در حوزه اقتصادی ایجاد شده مصمم هستیم که تا پایان سال، تخصیص اعتبارات عمرانی سال 1395 برای تمامی استان‌ها را به اتمام برسانیم.

    دولت برای تکمیل پروژه‌ی راه‌آهن میانه - تبریز هیچ دغدغه‌ی مالی ندارد

    وی با اشاره به اخذ گزارش از وزارت راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت 126 کیلومتر از راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز اظهار کرد: تمامی اقدامات لازم در راستای 100 کیلومتر از این پروژه به اتمام رسیده و 26 کیلومتر باقی مانده نیز طی چند ماه آینده به اتمام می‌رسد و همچنین مسیر بستان‌آباد -تبریز نیز در ادامه‌ آن استمرار خواهد داشت.

    نوبخت تاکید کرد: با توجه به اهمیت این پروژه در سال‌جاری تاکنون 375 میلیارد تومان به پروژه‌ی راه‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز تخصیص شده درحالی که اعتبار مصوب آن 262 میلیارد تومان بوده است.

    وی با بیان اینکه از این پس هیچ نگرانی و دغدغه‌ی مالی در این پروژه نداریم، بیان کرد: تنها دغدغه‌ ما باید دغدغه‌ فنی و دیدگاه کارشناسانه نسبت به این پروژه باشد و دولت نیز تمام تلاش خود را به کار بسته تا با تخصیص اعتبارات لازم به این پروژه لبخند رضایت را بر لبان مردم آذربایجان نشانده و همچنین یکی از وعده‌های رئیس جمهوری نیز به مردم آذربایجان محقق شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی