عصر بازار

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی:

پژوهشگران برتر نظام بانکی معرفی می شوند

عصر اعتبار- رئیس پژوهشکده پولی و بانکی از معرفی پژوهشگران برتر نظام بانکی در هفته جاری با حضور رئیس کل بانک مرکزی خبر داد.

پژوهشگران برتر نظام بانکی معرفی می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی دیواندری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، از معرفی پژوهشگران برتر نظام بانکی خبر داد و گفت: پژوهشکده بازوی تحقیقاتی بانکهای کشور است که از بعد سازمانی به بانک مرکزی وابسته است، بر این اساس تجاریسازی فناوری T زیربنای اقتصادمقاومتی است و جهت گیری ما تحقیقات تقاضامحور است که در این میان پژوهشها دارای کارفرما بوده و در حیطه عمل اجرایی میشود.

    رئیس پژوهشکده پولی و بانکی افزود: انتقال نظرات صاحب نظران پولی و بانکی نیز در دستور کار قرار گرفته و در کنار آن نیز تولید و انتشارات مقالات علمی در نشریات داخلی و خارجی در حال انجام است.

    وی تصریح کرد: دوره های دکترای پژوهش محور از امسال در حوزه مدیریت مالی راه اندازی شده که بر این اساس دوره های مذکور کاملا کاربردی بوده و اکادمیک نیست.

    به گفته دیواندری، نیازهای شناسایی شده از سوی پژوهشکده از نیمه دوم سال قبل با محور کاربرد این پژوهش ها است که در این میان طرح اصلاح نظام بانکی نیز انجام شده و در بدنه بودجه ٩٥مورد عمل واقع شد.

    وی اظهار داشت: از سمت انتشار کتابهای عمومی به سمت چاپ مسائل مبتلابه نظام بانکی کشور تمرکز کرده ایم و این موضوع محور اصلی انتشار کتب در پژوهشکده قرار گرفته است، بر این اساس  حقوق بانکی، مبارزه با پولشویی، تحلیل آماری و اقتصادی و پیش بینی تورم نیز در دستور کار پژوهشی ما قرار گرفته است.

    به گفته دیواندری، در هفته پژوهش نیز، آثار پژوهشگران در حوزه پولی و بانکی به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و داوری می‌شود، چراکه هفته پژوهش فرصت مناسبی برای تمرکز بر حوزه‌های پژوهشی است  و می‌تواند حاصل کار آنها ارزیابی شود و تعامل بین ذی نفعان این حوزه صورت گیرد.

    وی اظهار داشت: در این هفته  آثار تالیفی برتر حوزه پول طی مراسمی معرفی می‌شوند. چراکه اگر ارزیابی نشوند این طرحها به فراموشی سپرده می شود؛ ضمن اینکه مدیران شاخص در حوزه به کارگیری اثار علمی در عملکرد و تصمیم گیری های شان نیز معرفی می شوند. البته نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در حوزه پولی و بانکی نیز دنبال می شود.

    وی ادامه داد: یکی از حوزه هایی که به صورت مرتب در حال تغییر است، خدمات مالی است که نیازمندیم پروژه های وسیعی داشته باشیم تا از نوآوری ها استفاده کنیم.
    این در حالی است که جا دارد در حوزه ابزار مالی و اسلامی و بانکداری تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

    دیواندری گفت:  ٢٤٨ مقاله به بخش آثار برتر و ٥٢ کتاب نیز ارسال شده که از این میان یک مقاله برگزیده شده است و سه نفر مدیر پژوهشی منتخب نظام بانکی کشور نیز حائز رتبه های برتر شده اند. ضمن اینکه چهار پژوهشگر برتر نظام بانکی و 12 پژوهشگر منتخب خود بانکها و دو نفر از پژوهشکده پولی و بانکی نیز انتخاب شده اند.

    وی تصریح کرد: سهم ما از سرمایه گذاری پژوهشی بسیار پایین است که امید می رود این فرصتها مدنظر قرار گیرد تا پژوهش در حوزه های مختلف از جمله پولی و بانکی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو