عصر بازار

ایجاد مراکز تجاری ایرانی در ۶ کشور آفریقایی

عصر اعتبار- سازمان توسعه تجارت ایران ایجاد مراکز تجاری در شش کشور آفریقایی را در دستور کار خود قرار داده است.

ایجاد مراکز تجاری ایرانی در ۶ کشور آفریقایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سازمان توسعه تجارت ایران در راستای کمک به توسعه صادرات کالا و خدمات بازارهای هدف به ویژه قاره آمریکا با بهره‌گیری از توان کلیه انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، اتاق‌های بازرگانی، تشکل‌ها و افراد حقیقی و حقوقی سعی در تاسیس مراکز تجاری در کشورهای آفریقای جنوبی، غنا، تانزانیا، اوگاندا، سنگال و سودان دارد.

    مرکز تجاری ایران در خارج از کشور به مکانی گفته می‌شود که توسط ایرانیان مقیم خارج و یا تشکل‌های صادراتی و تولیدی ایجاد شده و خدمات مختلفی را به تجار و بازرگانان ارائه می‌کنند.

    از جمله خدمات ارائه شده در مراکز تجاری، خدمات حقوقی مورد نیاز ایرانیانی است که قصد تجارت و سرمایه‌گذاری در کشورهای هدف را مدنظر قرار دادند. این خدمات مشتمل بر چگونگی ثبت برند و مساله تجاری و اساسا هرگونه مجوز و گواهینامه مورد نیاز برای فعالیت تجاری مستمر و درازمدت در کشور هدف است.

    از دیگر خدمات ارائه شده می‌توان به بیان اطلاعات اقتصادی در کشور هدف به منظور انجام تجارت از قبیل مقررات واردات و صادرات، مقررات سرمایه‌گذاری، ارائه فهرست فعالان اقتصادی کشورهای هدف، ارائه فهرست نمایشگاه‌های اختصاصی و بین‌المللی تجاری، ارائه‌ اطلاعات مربوط به حمل‌ونقل کالا و مسافر، ارائه اطلاعات مربوط به مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، ارائه اطلاعات لجستیک، ارائه اطلاعات مربوط به مبادلات ارزی از طریق سیستم بانکی و موسسات پولی غیربانکی و نیز ارائه اطلاعات مربوط به پیمان‌های اقتصادی کشور هدف اشاره کرد.

    علاوه بر این مرکز تجاری ایران در کشور هدف باید به لحاظ موقعیت جغرافیایی در مکانی از شهر واقع شود که امکان سهل و آسان فعالان اقتصادی اعم از ایرانیان و غیرایرانیان میسر باشد.

    از تکالیف سازمان توسعه تجارت ایران در تاسیس مراکز تجاری در کشورهای هدف می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی و یا پاویون در نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشور هدف اشاره کرد. همچنین اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری به این کشورها، ارزیابی مراکز تجاری در کشورهای هدف، دریافت کلیه مجوزهای مربوط به فعالیت مراکز تجاری، جلب همکاری نمایندگی سیاسی در خارج از کشور از جمله تکالیف سازمان توسعه تجارت ایران در تاسیس مراکز تجاری در کشورهای هدف است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو