عصر بازار

مقام سوئدی:

محدودیتی برای صدور ضمانت نامه صادرات به ایران وجود ندارد

عصر اعتبار- «آنا کارین جاتکو» مدیر کل صندوق ضمانت صادرات سوئد با اشاره به اشتیاق فراوان شرکت های سوئدی برای از سرگیری همکاری های تجاری با ایران، تصریح کرد که هیچ محدودیتی برای صدور ضمانت نامه صادرات به ایران وجود ندارد.

محدودیتی برای صدور ضمانت نامه صادرات به ایران وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، "آنا کارین جاتکو"  بیان داشت: ما سابقه خوبی را در زمینه ضمانت صادرات به ایران داشتیم. اولین ضمانت نامه صادرات به ایران در سال 1951 صادر شده است.
    وی افزود: ما امیدوار هستیم که شرکت های سوئدی قادر باشند تا دوباره صادراتشان به ایران را به دوران پیش از تحریم ها افزایش دهند. همکاری های تجاری ما تا پیش از سال 2012 میلادی بسیار قابل توجه بوده و ما مشتاق هستیم تا شرکت های سوئدی بتوانند افزایش صادرات به ایران را دوباره تجربه کنند.
    خانم کارین جاتکو تصریح کرد: ایران یکی از مهم ترین بازارهای تجاری ما تا پیش از سال 2012 میلادی بوده است.
    وی در پاسخ به این سئوال که تاثیر اجرای برجام را بر تعاملات اقتصادی شرکت های سوئدی با ایران چگونه ارزیابی می کند، گفت: ما بلافاصله و دو روز پس از آنکه تحریم ها علیه ایران برداشته و صدور ضمانت نامه صادراتی به ایران از سرگرفته شد، شاهد افزایش قابل توجه علاقه مندی از سوی شرکت های سوئدی که پیشتر با ایران همکاری داشته و همچنین شرکت های جدیدی که برای اولین بار به گسترش روابط تجاری با ایران ابراز علاقه کرده اند، بودیم.
    وی بیان داشت: به دنبال اجرایی شدن برجام تاکنون بالغ بر نیم میلیارد یورو ضمانت نامه در حوزه صادرات به ایران صادر شده است.
    این مقام سوئدی افزود: برخلاف سایر صندوق های ضمانت صادرات در دیگر کشورها، ما محدودیتی در صدور ضمانت نامه نداریم بلکه هر معامله را بر اساس اعتبارش ضمانت می کنیم. بنابراین ما هیچ محدودیتی در زمینه صدور ضمانت نامه صادراتی به ایران نداریم.
    خانم کارین جاتکو تصریح کرد: ما امیدوار هستیم که همکاری های طولانی مدت و مثبت ما با ایران دوباره شکوفا شود.
    وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با تاثیر پیروزی دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا بر تعاملات تجاری با ایران گفت: پاسخ به این سئوال هنوز زود است؛ بایستی منتظر بمانیم و شاهد باشیم که چه اتفاقی رخ خواهد داد. اما امیدوار هستیم که ظرفیت صادراتی سوئد به ایران شناخته و افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو