عصر بازار

چک‌های بانکی الکترونیکی می‌شود

عصر اعتبار- مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی از ایجاد ابزارهایی با شکل جدید اما با هویت قدیمی مانند چک الکترونیکی خبرداد که با استفاده از آن بسیاری از مشکلات کاغذی چک‌ها در آینده نزدیک مرتفع خواهد شد.

چک‌های بانکی الکترونیکی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، با اشاره به فعالیت اپراتورهای تلفن همراه گفت: در سال‌های گذشته چالش جدی بین حوزه مالی و حوزه اپراتورهای تلفن همراه درباره نحوه ارائه خدمات آنها بوجود آمده است، یکی از موضوعات مهمی که اپراتورهای تلفن همراه را دارای مزیت رقابتی کرده است، موضوع دسترسی آنها به مشتریان است؛ به طوریکه اپراتورهای تلفن همراه جزء معدود نهادها، دستگاه‌ها یا شرکت‌ها هستند که ابزار خود را طی 24 ساعت روز به مشتریان ارائه می‌کنند.

    مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با بیان اینکه دسترسی لحظه‌ای به اپراتورهای تلفن همراه وجه تمایز خدمات این گروه نسبت به سایر شرکت‌ها شده است، ادامه داد: این دسترسی استثنایی باعث شده که خدمات اپراتورها از حوزه مخابراتی به ارائه خدمات مالی گسترش پیدا کند. با وجود اینکه خدمات آنها مالی صنعتی است اما تحت ضابطه و مقررات بانک مرکزی فعالیت می کنند.

    مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اظهارداشت: ورود تلفن‌های همراه به عنوان اپراتور نه به عنوان موسسات مالی چالش هایی پیش روی مقام ناظر قرار داد، در سال‌های گذشته با توجه به تجربیاتی که در سایر کشورهای جهان وجود دارد نوعی از همکاری‌های مشترک بین اپراتورهای تلفن همراه و صنعت مالی با محوریت بانک مرکزی شکل گرفت.

    حکیمی افزود: فرآیند مونتاژ یا ساخت محصول توسط بانک‌ها به سرویس‌های مورد استفاده توسط مردم تبدیل شده است، در این حالت اپراتور به صورت مستقیم وارد خدمات مالی نمی‌شوند اما خدمات پایه‌ای که عمدتا بر دو محور شناسایی مشتری و امضای دیجیتال، ایجاد فضای امن برای ابزار پرداخت هستند خدماتی امن مبتنی بر تلفن همراه به مشتریان خود ارائه می کنند.

    وی خاطرنشان کرد: از افق‌های درخشانی که در این حوزه می‌توان به آن اشاره کرد ایجاد ابزارهایی با شکل جدید اما با هویت قدیمی مانند چک الکترونیکی است که بسیاری از مشکلات کاغذی چک‌ها را در آینده نزدیک مرتفع خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی