عصر بازار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران مطرح کرد

پیشنهاد درآمد ۸ میلیون تومانی به بیکاران

عصر اعتبار- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران گفت: بیکاران با گذراندن ۱۶۰ ساعت آموزش های مهارتی می توانند در ماه درآمدی بین ۸تا۱۰ میلیون تومان کسب کنند.

پیشنهاد درآمد ۸ میلیون تومانی به بیکاران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مجید تهرانیان ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در نشست برگزاری دومین المپیاد تکنسین های ایران با اشاره به اهمیت نقش مهارت  در اشتغالزایی گفت:  داشتن مهارت در میان جوانان مهمترین عامل اشتغال‌زایی و تسهیل فضای کسب و کار است. یادگیری و داشتن مهارت، به انسان ارزش می‌دهد و عیار آنان با این معیار سنجیده می‌شود.

    مشاور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های این اداره‌کل در استان تهران، ارتقای سطح مهارت دانش‌آموختگان و جوانان علاقه مند به مهارت‌آموزی در بازار کار است و در این باره برنامه‌ریزی‌ دقیقی صورت گرفته است.

    تهرانیان با اشاره به آموزش های سبک مهارتی در آموزشگاه های فنی و حرفه ای گفت:بدون شک اگر جوانان آموزش های فنی و حرفه ای را بگذرانند بیکار نمی مانند. در حال حاضر آماری از کارجویان وجود دارد که آموزش های مهارتی دیده و بین 8تا 10 میلیون درآمد ماهیانه با گذراندن 140 تا160 ساعت آموزش های مهارتی کسب می کنند.

    مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی جامعه بحث اشتغال نیست افزود:همه به دنبال حل آن هستند. یکی از دلایل بیکاری بعد از پدیده اقتصادی نبود مهارت است. چند سال گذشته نزدیک به 35 هزار نفر برای یافتن شغل به کاریابی ها مراجعه کردند، در همان مقطع 35 هزار نفر در کارخانه ها اعلام نیاز کردند اما یکی از دلایلی که کاریابی ها نمی توانستند کارجویان را به کارخانه ها معرفی کنند عدم مهارت متقاضیان کار بود.

    وی درباره اهداف برگزاری این المپیاد گفت: فراهم نمودن زمینه احراز صلاحیت شغلی نیروی کار به منظور افزایش کیفیت و ارائه خدمات با همکاری ذی نفعان، ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ارتقاء سطح دانش فنی و تخصصی تکنسین ها با رویکرد مشتری مداری، کشف استعدادهای برترو معرفی برترین تکنسین ها، در بخش صنعت و شرکت ها،ایجاد فرصت های شغلی مولد برای افراد با مهارت های تخصصی و معرفی آموزش های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد کشور و ارتقاء سطح استاندارهای آموزش مهارت از جمله اهداف این المپیاد است.

    برگزاری دومین المپیاد تکنسین های ایران با حمایت یکی از شرکت های کره ای و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود.

    این المپیاد در 4رشته موبایل و تبلت، لوازم خانگی( یخچال، ماشین لباسشویی)، دستگاه های تهویه مطبوع(کولر گازی) و لوازم صوتی و تصویری ( تلویزیون و سینمای خانگی)  برگزار می شود.

    جوایز نفرات برتر در این المپیاد شامل: نفر اول گرایش: 30 سکه بهار آزادی همراه با اعطای لوح تقدیر و اعزام به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت(ابوظبی-2017)، نفر دوم هر گرایش 20 سکه بهار آزادی همراه با اعطای لوح تقدیر و اعزام به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت( ابوظبی-2017) و نفر سوم هر گرایش 10 سکه بهارآزادی همراه با اعطای لوح تقدیر و اعزام به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت( ابوظبی-2017) است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی