عصر بازار

زیان دیدگان زلزله اندونزی بیمه نبودند

عصر اعتبار- مقامات رسمی آمار کشته شدگان زلزله در این کشور را ۱۰۲ نفر و رقم زخمی شدگان را بیش از ۷۰۰ نفر ذکر کرده اند. این زلزله که با شدت ۶.۵ ریشتر، استان " آچه" در شمال جزیره "سوماترا " را به لرزه درآورد، هزاران نفر را نیز آواره کرده است. گفته می شود تعداد زیادی از منازل مسکونی، مساجد و مغازه ها در اثر زلزله تخریب شده است.

زیان دیدگان زلزله اندونزی بیمه نبودند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از  صنعت بیمه، هفتم ماه دسامبر سال جاری میلادی زلزله ای به قدرت 6.5 ریشتر شمال منطقه "سوماترا" اندونزی را به لرزه درآورد که بر اثر آن بیش از یکصد نفر کشته شدند اما این در حالی است که این بلایای طبیعی خسارت زیادی را به صنعت بیمه وارد نکرده است.

    کارشناسان بیمه بر این باورند که نفوذ حداقلی صنعت بیمه در این منطقه باعث شده است که این زلزله خسارت کمی را به شرکت های بیمه وارد کند این در حالی است که اهالی ساکن این مناطق خسارت های فراوانی را متحمل شده اند.

    مقامات رسمی آمار کشته شدگان زلزله در این کشور را 102 نفر و رقم زخمی شدگان را بیش از 700 نفر ذکر کرده اند. این زلزله که با شدت 6.5 ریشتر، استان " آچه" در شمال جزیره "سوماترا " را به لرزه درآورد، هزاران نفر را نیز آواره کرده است. گفته می شود تعداد زیادی از منازل مسکونی، مساجد و مغازه ها در اثر زلزله تخریب شده است.

    یکی از مقامات محلی استان «آچه» گفت: در این حادثه تعدادی ناپدید شده‌اند اما اطلاعاتی از تعداد دقیق آنان وجود ندارد.

    رئیس جمهوری اندونزی نیز با در اختیار گرفتن ریاست جلسه ویژه ای با مقامات محلی استان آچه و گروه های امداد و نجات دستور داد فرایند بازسازی ساختمان های آسیب دیده تسریع شود.
    اگرچه این زلزله هشدار سونامی درپی نداشت، اما بسیاری از ساکنان این منطقه با توجه به پس لرزه 3.9 ریشتری بعد از آن که بر وحشت مردم افزود هنوز به خانه های خود بازنگشته و همچنان در هراس از زلزله به سر می برند.

    استان " آچه" که در کنار دریای هند موقعیت دارد، یک منطقه زلزله خیز به شمار می رود و در سال 2004 شاهد یک زلزله عظیم زیردریایی بود. در آن هنگام، سونامی ناشی از این زلزله زیردریایی باعث مرگ بیشتر از 170 هزار نفر در اندونزی و ده هها هزار نفر دیگر در کشورهای همجوار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو