عصر بازار

نسخه بومی جدول محاسبه بیمه عمر به شورای عالی بیمه می رود

عصر اعتبار- سرپرست پژوهشکده بیمه گفت: نسخه بومی شده جدول محاسبه بیمه عمر در بیمه مرکزی در دست بررسی است و پس از تایید در شورای عالی بیمه بررسی و تصویب می شود.

نسخه بومی جدول محاسبه بیمه عمر به شورای عالی بیمه می رود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا افزود: مبنای جدولی که اکنون برای محاسبه نرخ های بیمه عمر به کار می رود، جداول بسیار قدیمی است که سال ها پیش در فرانسه استفاده می شد.
    وی اضافه کرد: با توجه به تغییر جمعیتی کشور و ضرورت به روز رسانی و بومی سازی این جداول، پژوهشکده بیمه نسخه بومی را تهیه و به بیمه مرکزی فرستاده است.
    صفری تاکید کرد این جدول بر مبنای تغییر هرم جمعیتی ایران و با توجه به آخرین سرشماری ها، تهیه شده و یکی از ویژگی های آن جداسازی شیوه محاسبه نرخ بیمه عمر زنان و مردان است.
    سرپرست پژوهشکده بیمه افزود: با توجه به افزایش امید به زندگی در بین مردم، اعمال این تغییرات در شیوه محاسبه نرخ های بیمه عمر ضروری است.
    وی گفت: اگر جداول پیشنهاد شده در شورای عالی بیمه تصویب شود مبنای محاسبات در شرکت های بیمه قرار می گیرد و جایگزین شیوه کنونی می شود.
    این کارشناس صنعت بیمه یادآوری کرد: رشته بیمه عمر توسعه چندانی در ایران ندارد و باید شرکت های بیمه سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.
    این کارشناس گفت: به نظر می رسد برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور بهتر است روی بیمه عمر تمرکز شود.
    ضریب نفوذ بیمه در ایران نزدیک به 2.1 درصد برآورد می شود.
    صفری تاکید کرد رشته بیمه عمر تا 60 درصد کل صنعت بیمه برخی کشورها را در اختیار دارد؛ در حالی که در ایران این رشته به 12 درصد می رسد.
    به گفته وی، بازار بیمه امروز به این درک رسیده است که برای توسعه رشته بیمه عمر، باید آگاهی های عمومی درباره مزایای آن افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی