عصر بازار

تدوین استراتژی صندوق بازنشستگی کشوری با افق ۱۰ساله

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری گفت: استراتژی صندوق و هلدینگ‌های زیر مجموعه با هدف کلانِ تعیین جایگاه فعلی، که اکنون کجا قرار دارد و جایگاه آن در آینده، در افق ۱۰ ساله تدوین می‌شود.

تدوین استراتژی صندوق بازنشستگی کشوری با افق ۱۰ساله
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدمهدی انتشاری، با بیان اینکه برای تعیین استراتژی صندوق، کمیته راهبردی تشکیل شده است تا کارشناسان خبره را برای انتقال تجارب شناسایی کند، افزود: مرکز تحقیقات سیاستهای علمی کشور، بنیاد امیرکبیر و جهاد دانشگاهیِ دانشگاه صنعتی شریف از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شرکتهای سطح اول جهان در تدوین استراتژی صندوق و هلدینگ‌های زیرمجموعه مشارکت دارند.


    وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی سرمایه گذاریهای صندوق سوددهی لازم را ندارند، تدوین استراتژی صندوق بازنشستگی کشوری، موقعیت اقتصادی آن را در آینده برای فعالیت در زمینه سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف و مدیریت منابع و مصارف تعیین می‌کند.


    وی تصریح کرد: استراتژی صندوق بازنشستگی با توجه به وضعیت فعلی کشور باید قابلیت اجرایی شدن داشته باشد تا کاربرد و عملکرد آن را در جامعه عملاً شاهد باشیم و تنها سندی برای قفسه‌های کتابخانه‌ها نباشد.


    براساس گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، انتشاری همچنین بیان کرد: قرارداد پروژه جمع آوری اطلاعات متمرکز از تمامی هلدینگ‌ها و سرمایه گذاری های صندوق بازنشستگی کشوری با هدف طبقه بندی دارایی‌های صندوق منعقد شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی