عصر بازار

حجتی:

رشدحدود چهار برابری خرید گندم با حمایت های دولت یازدهم محقق شد

عصر اعتبار- وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که در سال ۱۳۹۲ چهار هزار میلیارد تومان گندم از کشاورزان خریداری شد، گفت: امسال رقم خرید گندم از کشاورزان به چهارده هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید که رشد حدود چهار برابری خرید را نسبت به سه سال گذشته نشان می دهد.

رشدحدود چهار برابری خرید گندم با حمایت های دولت یازدهم محقق شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمود حجتی روز دوشنبه در مراسم جشن شکرگزاری برداشت محصول گندم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: با وجود همه محدویت هایی که در منابع مالی و اعتبارات مواجه بودیم، مطالبات کشاورزان پرداخت شد.
    وی با بیا ن این که تلاش و زحمت کشاورزان در افزایش ثروت ملی قابل مشاهده است، گفت: اگر حمایت دولت نبود با توجه به محدودیت منابع مالی، حمایت از کشاورزان با مشکل مواجه می شد
    به گفته حجتی جشن شکر گزاری یک جشن ریشه دار در کشور است که از دیرباز انجام می شده است.

    *تولید 2 برابری محصول های کشاورزی با ابزار مناسب
    وزیر جهادکشاورزی به محدودیت منابع آبی کشور اشاره کرد و گفت: می توان با استفاده از ابزارهای نوین میزان تولید را افزایش داد و در کنار آن منابع آبی را حفاظت کرد.
    حجتی گفت: ظرفیت های بالقوه زیادی در کشور وجود دارد که با حفظ منابع آب، خاک و محیط زیست می توانیم در راستای افزایش ثروت ملی گام برداریم و در کنار آن صادرات را افزایش دهیم.
    به گفته وزیر جهادکشاورزی، در تولید محصولات باغی دارای مزیت های فراوانی هستیم و می توانیم در بازارهای جهانی حرف برای گفتن داشته باشیم.
    عضو هیات دولت یازدهم درباره ادعای برخی درباره خشکسالی های کشورمان گفت: برخی بحث خشکسالی را مطرح می کنند اما با توجه به وسعت کشور رقم خشکسالی نباید موجب تنبلی شود.
    حجتی در ادامه با ذکر نمونه ای به صادرات کشور هلند اشاره کرد و افزود: هلند با 43هزار کیلومترمربع مساحت که به اندازه گیلان ایران است و با 17 میلیون جمعیت دومین کشور صادرکننده محصولات کشاورزی به شمارمی رود، به گونه ای که صادرات آن در سال 2015 حدود 82 میلیارد دلار بوده است.
    وزیر جهادکشاورزی اظهار داشت: بنابراین اگر ما از آب و خاک و ظرفیت هایی که در تولید داریم به درستی بهره برداری کنیم، می توانیم به رشد قابل توجهی در صادرات دست یابیم.
    حجتی اساس کار این وزارتخانه را مدیریت افزایش بهره وری عنوان کرد و افزود: براین باوریم که پایداری تولید باید به طور ویژه مورد توجه قرارگیرد.
    به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، جشن شکرگزاری برداشت محصول گندم پس از 12 سال وقفه امروز باردیگر برگزار شد.
    کشور در سال 1383 با تلاش گندم کاران و پس از 40 سال به خود کفایی گندم رسیده بود، اما در طول فعالیت دولت های نهم و دهم این امر رها شد و اکنون در دوره فعالیت دولت یازدهم دوباره محقق شد.
    در این مراسم علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند و تندیس بخش کشاورزی به مقام های گفته شده اهدا شد.
    نوبخت به پاس حمایت ها و تامین منابع مالی بخش کشاورزی مورد تقدیر قرار گرفت.
    همچنین در این مراسم سه تولید کننده برتر بخش زراعت از جمله آقایان سیادت تولیدکننده ادوات کشاورزی، حسین نصیری گندم کار نمونه کشت حفاظتی و حبیب کرنوکن تولیدکننده چغندر قند در رعایت آب تقدیر شدند.
    در این مراسم از تلاش های دو تن از مسوولان بخش کشاورزی شامل آقایان «اسماعیل اسفندیاری پور » مجری طرح گندم و « گودرز نجفیان » به دلیل پروژه های کاربردی اقلیم و نحوه مصرف نهال و بذر قدردانی شد.
    به گزارش ایرنا، رکورد تولید و خرید تضمینی گندم در فصل خرید امسال شکسته شد و خرید 11.5 میلیون تن گندم در تاریخ کشور بی سابقه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی