عصر بازار

بانک مرکزی:

قیمت ۶ گروه کالای خوراکی در تهران افزایش یافت

عصر اعتبار- گزارش بانک مرکزی از میانگین قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه کالای خوراکی در شهر تهران در هفته منتهی به ۱۲ آذر ماه جاری نشان می دهد قیمت ۶ گروه کالایی افزایش و دو گروه دیگر نسبت به هفته قبل از آن کاهش یافته و سه گروه نیز تغییری نداشته است.

قیمت ۶ گروه کالای خوراکی در تهران افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در این بررسی گروه های لبنیات و گوشت قرمز هر کدام 0.2 درصد کاهش قیمت را نسبت به هفته نخست آذرماه تجربه کردند و قیمت گروه های قند و شکر، چای و روغن نباتی تغییری نداشته است.
    همچنین تخم مرغ 1.5 درصد، برنج 1 درصد، حبوب 0.1 درصد، میوه های تازه 4.5 درصد، سبزی های تازه 3.8 درصد و گوشت مرغ 4.5 درصد رشد قیمت هفتگی را در مدت یاد شده تجربه کردند.

    **لبنیات و تخم مرغ
    در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات بهای ماست پاستوریزه معادل 0.8 درصد کاهش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل 1.5 درصد افزایش داشت و شانه ای 96 هزار تا 110 هزار ریال فروش می رفت.

    ** برنج و حبوب
    در این هفته در گروه برنج قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی ثابت بود؛ بهای برنج داخله درجه یک معادل 1.6 درصد افزایش و قیمت برنج داخله درجه دو معادل 1.1 درصد کاهش داشت.
    در گروه حبوب بهای عدس و لوبیا قرمز بدون تغییر بود. قیمت لوبیا چیتی و لوبیا چشم بلبلی هر یک معدل 0.1 درصد کاهش و بهای سایر اقلام این گروه بین 0.2 درصد تا 0.3 درصد افزایش یافت.

    ** میوه ها و سبزی های تازه
    در هفته مورد بررسی در میادین زیر نظر شهرداری هندوانه عرضه نمی شد، اما سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و ترره بار عرضه می شد.
    میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت پرتقال درجه یک معادل 1.3 درصد و کیوی 4.2 درصد کاهش داشت ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 1 درصد تا 11.1 درصد افزایش یافت.
    در گروه سبزی های تازه قیمت تمام اقلام این گروه بین 0.5 درصد تا 7.8 درصد رشد را تجربه کردند.

    **گوشت قرمز و گوشت مرغ
    در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند ثابت بود و قیمت گوشت تازه گاو و گوساله معادل 0.4 درصد کاهش یافت و بهای گوشت مرغ 4.5 درصد افزایش یافت.

    ** قند و شکر، چای و روغن نباتی
    در این هفته قیمت قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

    ** تغییرات سالانه
    بررسی تغییرات قیمتی در 11 گروه کالایی یاد شده در هفته دوم آذر در مقایسه با هفته مشابه سال قبل نشان می دهد تنها گروه سبزی های تازه 12.2 درصد کاهش سالانه را تجربه کرده است.
    بر این اساس لبنیات 5.2 درصد، تخم مرغ 8.8 درصد، برنج 45.6 درصد، حبوب 19.7 درصد، میوه های تازه 4.5 درصد، گوشت قرمز 8.7 درصد، گوشت مرغ 31 درصد، قند و شکر 37.4 درصد، چای 21.5 درصد و روغن نباتی 7.8 درصد افزایش قیمت سالانه داشته اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو