عصر بازار

مشکل انتقال پول میان عمان و ایران در مبادلات تجاری بر طرف می شود

عصر اعتبار- رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عمان گفت که رایزنی در خصوص رفع مشکل انتقال پول از طریق سیستم بانکی میان دو کشور در مبادلات تجاری و بازرگانی در جریان است.

مشکل انتقال پول میان عمان و ایران در مبادلات تجاری بر طرف می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محسن ضرابی روز دوشنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی البرز، گفت: تا رفع کامل این مشکل مقرر شده تا از صرافی ها در مسیر انتقال پول بین دو کشور استفاده شود.
    وی اظهار کرد: ضوابط و مقررات بازرگانی حاکم در عمان به نحوی است که فعالان اقتصادی کشور عمان می توانند با عضویت در اتاق مشترک ایران و عمان بدون دغدغه خاطر و شرایط آسان فعالیت اقتصادی کنند.
    وی در بخش دیگر از اظهاراتش گفت: بسیاری از محصولات ارزشمند ایران از جمله پسته و زعفران اکنون به صورت فله ای با هزینه بالا به اسپانیا صادر می شود که این محصولات را می توانیم با هزینه پایین به کشور های عمان صادر تا پس از بسته بندی در این کشور همسایه راهی بازارهای صادراتی شود.
    ضرابی به ضوابط سرمایه گذاری در عمان اشاره کرد و گفت: طبق مقررات حاکم بر کشور عمان تجاری که با ثبت شرکت اقدام به فعالیت های تولیدی، خدماتی و یا هر گونه سرمایه گذاری داشته باشند، می توانند از مزایای 70 درصد مالکیت شرکت مورد نظر برخوردار شوند.
    وی اضافه کرد: فعالان اقتصادی که قصد ثبت و ایجاد شرکت در مناطق آزاد عمان را داشته باشند می توانند حتی با تجار عمانی مشارکت نکنند و از مزایای 100 درصد مالکیت شرکت برخوردار شوند.
    رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عمان، سه منطقه آزاد تجاری کشور عمان را بستر مناسب برای توسعه صادرات با شرایط بسیار سهل عنوان کرد.
    وی افزود: تجار ایرانی می توانند از طریق این بنادر محصولات ایران را به بازار جهانی به ویژه آفریقا، هند و برزیل صادر کنند.
    وی اضافه کرد: با توجه به این مهم که کشور عمان با سه کشور امریکا، استرالیا و سنگاپور توافق نامه مشترک تجاری دارد لذا صادرات هر محصولی از طریق منطقه آزاد با تعرفه مالیاتی صفر در صد امکان پذیر است .
    وی همچنین به ضرورت تشکیل همایش تجاری بین ایران و و عمان اشاره کرد و از اعزام هیات تجاری از کشور عمان به استان البرز در آینده نزدیک خبر داد.
    ضرابی خاطرنشان کرد: در این همایش ضمن تشکیل میزهای تجاری دو کشور با توانمندی ها و ظرفیت های یکدیگر آشنا می شوند.
    وی تاکید کرد: انعقاد تفاهم نامه بین اتاق های بازرگانی البرز و عمان ، مدیران عامل مناطق آزاد موجود در عمان برای توسعه روابط اقتصادی تاثیر گذار خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو