عصر بازار

دکتر فرحی:

پرداخت ۸۰‌ هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زائی در حوزه ICT توسط پست‌بانک‌ایران

عصر اعتبار- پست‌بانک ایران به فعالان حوزه‌های ICT و تمامی طرح‌های خرد و کوچک این حوزه، تاکنون بیش از ۸۰ هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زائی پرداخت نموده است.

پرداخت ۸۰‌ هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زائی در حوزه ICT توسط پست‌بانک‌ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکترفرحی مدیرعامل این بانک درگفتگوئی با مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: پست بانک‌ایران بعنوان بانک توسعه‌‌ای و تخصصی حوزه ICT کشور از شهریورماه سال‌جاری آمادگی خود را برای پذیرش و تأمین مالی و نیازهای اعتباری و سرمایه در گردش طرح‌های مطرح در حوزه ICT اعلام و از تمام فعالان این حوزه درخواست نمود که با مراجعه به شعب این بانک با شرایط سهل‌تری تأمین مالی شوند.
    وی افزود: در همین راستا فعالان این حوزه می‌توانند با ارائه طرح های خود به بانک یا سرمایه در گردش مورد نیاز، مورد حمایت بانک قرار گرفته و بانک از محل منابع داخلی یا صندوق توسعه ملی، در حوزه ارزی و ریالی تسهیلات مورد نیاز آنها را تامین می کند.
    فرحی با اشاره به این که این تسهیلات سقف خاصی ندارد و متناسب با نیاز اعلامی خواهد بود گفت: با توجه به نقش بانک به‌عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه ICT کشور در زمینه حمایت از کسب و کارهای خرد، آماده پذیرش طرح‌های حوزه مذکور و ارائه تسهیلات به شرکت‌های بزرگ، متوسط و کوچک هستیم.
    مدیرعامل پست‌بانک‌ایران ضمن اشاره به ارائه تسهیلات از طریق منابع وجوه اداره‌شده متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نزد این بانک عنوان‌کرد: پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات مذکور توسط کمیته وام وجوه اداره شده به بانک برای پرداخت ابلاغ می‌شود و طی مراحل بعدی به ویژه ارائه مدارک و توجیه متقاضیان نسبت به میزان تسهیلات روند اجرائی آن که البته کمی زمان‌بر است انجام می‌شود.
    وی در ادامه با تأکید بر این که پست‌بانک‌ایران به‌عنوان تنها خرده‌بانکدار کشور است افزود: بانک در شش‌ماهه منتهی به امسال حدود 80 هزار فقره تسهیلات خرد و اشتغال‌زای کوچک در روستاها و شهرهای کم‌جمعیت پرداخت کرده است.
    دکتر فرحی در عین حال از برنامه این بانک درخصوص ساماندهی این وام‌ها خبر داد و گفت: در نظر داریم با کارت اعتباری تا سقف 500 میلیون ریال در حوزه شهر و روستا تسهیلات خرد و اشتغال‌زا را ساماندهی کند که طبیعتاً هم گستردگی خواهد داشت هم شرایط پرداخت آن سهل‌تر می‌شود.
    وی در پایان با اشاره به صندوق امانت بانک نیز خاطرنشان کرد: در هشت شعبه بانک در سراسر کشور امکان ایجاد صندوق امانت وجود داشت که این صندوق ایجاد شده و دو شعبه در تهران دارای صندوق امانات هستند. اگر شرایط شعب دیگر هم فراهم باشد امکان گسترش این صندوق‌ها وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو