عصر بازار

حجم عملیات ارزی بانک ملت تا پایان سال از مرز ۱۰ میلیارد دلار خواهد گذشت

عصر اعتبار: مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که این بانک سهم قابل توجهی از بازار نظام بانکی کشور را در اختیار دارد، اظهار داشت: اهداف استراتژیک بانک ملت در سال جاری با رویکرد افزایش سودآوری مورد بازنگری قرار گرفته است.

حجم عملیات ارزی بانک ملت تا پایان سال از مرز ۱۰ میلیارد دلار خواهد گذشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰
  • حجم عملیات ارزی بانک ملت تا پایان سال از مرز 10 میلیارد دلار خواهد گذشت
  • حجم عملیات ارزی بانک ملت تا پایان سال از مرز 10 میلیارد دلار خواهد گذشت
  • حجم عملیات ارزی بانک ملت تا پایان سال از مرز 10 میلیارد دلار خواهد گذشت
  • حجم عملیات ارزی بانک ملت تا پایان سال از مرز 10 میلیارد دلار خواهد گذشت

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر هادی اخلاقی فیض آثار در مراسم رونمایی از شاپ کارت ملت که با حضور رییس کل بانک مرکزی در استان فارس برگزار شد، جهت گیری استراتژیک این بانک را در دو بخش استراتژی های رشد درآمد و مدیریت هزینه طبقه بندی کرد و گفت: توسعه بانکداری بین الملل، مشتری مداری و مراوده سودمند، بهبود کارایی اعتباری و مولدسازی دارایی ها در راستای رشد درآمد و تجهیز بهینه منابع مالی و کاراسازی کانال های فروش از سیاست هایی است که بانک ملت در جهت مدیریت هزینه ها اتخاذ کرده است.
مدیرعامل بانک ملت در بخش توسعه بانکداری بین الملل به بازمهندسی فرآیندهای ارائه خدمات ارزی طبق نیازهای گروه های مشتریان، شناسایی نیازهای مشتریان و طراحی محصولات و خدمات جدید، برنامه ریزی برای تاسیس شعب جدید در سایر کشورها و ارائه محصولات جدید از قبیل خرید دین و کارت های اعتباری بین المللی اشاره کرد و یادآور شد: در همین راستا تا دو ماه آینده فعالیت های بانک ملت در دو کشور دیگر آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به رشد 131.6 درصدی درآمدهای ارزی بانک ملت در چهارماهه اخیر، تاکید کرد: هم اکنون حدود 30 درصد از بازار ضمانتنامه های ارزی وارداتی و بیش از 37 درصد از بازار ضمانتنامه های صادراتی در اختیار بانک ملت است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، حجم عملیات ارزی بانک تا پایان سال از مرز 10 میلیارد دلار خواهد گذشت.
به گفته دکتر اخلاقی، رشد عملکرد بانک ملت در چهارماهه دوم امسال نسبت به چهارماهه اول محسوس بوده است.
دکتر اخلاقی از طراحی و توسعه خدمات با رویکرد تخصصی به تفکیک گروه های مشتریان یاد کرد و افزود: تا پایان سال جاری 9 خدمت جدید به مشتریان عرضه خواهد شد که از جمله آنها شاپ کارت و خدمت قرض الحسنه ویژه است که اولی با حضور رییس کل بانک مرکزی رونمایی شده که در فاز نخست در تهران و در آینده نزدیک در سراسر کشور قابل عرضه به متقاضیان خواهد بود.
بهبود کارایی اعتباری، طراحی و بازمهندسی فرآیندهای اعتباری و غیراعتباری متناسب با نیازهای هر گروه مشتریان، بخش بندی مشتریان و شناسایی نیازها و اولویت بندی خدمات مورد نیاز، استقرار نظام اعتبارسنجی کارآمد، طراحی ابزارهای وصول مطالبات با تاکید بر وصول نقدی و مدیریت بهینه وثایق مشتریان نیز از جمله اقداماتی بود که مدیرعامل بانک ملت از آنها به عنوان اولویت های جدید این بانک نام برد.
وی با اشاره به مشارکت فعال بانک ملت در طرح های بزرگ ملی، گفت: این بانک تا نیمه اول آذرماه امسال، بالغ بر 16 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بیش از دو هزار و 100 بنگاه کوچک و متوسط اعطا کرده ضمن این که رتبه نخست را در صدور کارت های اعتباری مرابحه با اعطای بیش از 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل بانک ملت، کاهش نسبت مطالبات به مصارف، کاهش قیمت تمام شده پول، فروش دارایی های مازاد اعم از املاک و اموال، توسعه و تکمیل زنجیره ارزش، ارائه خدمات پولی و مالی و اوراق بهادار از طریق انعقاد تفاهمنامه با بورس کالا و شرکت سپرده گذاری مرکزی را از دیگر اقدامات بانک ملت در راستای حفظ و ارتقای مزیت های رقابتی این بانک عنوان کرد.
وی در عین حال تاکید کرد که بانک ملت کماکان در کنار بانک مرکزی برای کاهش قیمت تمام شده پول تلاش خواهد کرد و پیش بینی می شود که با برنامه ریزی های صورت گرفته، قیمت تمام شده پول در این بانک تا پایان سال به 15.5 درصد کاهش یابد.
دکتر اخلاقی با تاکید بر توسعه ظرفیت های ارائه خدمات غیرحضوری  و مدیریت بهره وری کانال های موجود تصریح کرد: خوشبختانه حداقل خطای تراکنش در نظام بانکی کشور از سوی شرکت به پرداخت ملت با پنج صدم درصد در مهرماه به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به استقرار سیستم ارزیابی عملکرد، اظهار داشت، بازنگری در نظام و شاخص های ارزیابی عملکرد متناسب با استراتژی های جدید بانک، هدفگذاری تعاملی شعب و استقرار نظام پرداخت پاداش مبتنی بر عملکرد در سه ماهه دوم سال اجرایی گردیده است.
وی در خاتمه نسبت به تحقق کامل اهداف و برنامه های بانک ملت در زمینه سودآوری اظهار امیدواری کرد که اهداف مذکور تا پایان سال به طور کامل محقق گردد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی