عصر بازار

کابوس برگزیت محقق شد؛

رشد اقتصاد بریتانیا به یک درصد می‌رسد

عصر اعتبار- تحلیل گران اقتصادی بر این باور هستند که روند رشد اقتصادی بریتانیا در مسیر نا معلومی حرکت می کند و تبعات منفی برگزیت بر اقتصاد این کشور به تدریج در حال خودنمایی است.

رشد اقتصاد بریتانیا به یک درصد می‌رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، بر اساس تازه ترین برآوردهای انجام گرفته بر روی رشد اقتصادی بریتانیا از سوی اتاق بازرگانی انگلیس، پیش بینی می شود رشد اقتصادی این منطقه در سال 2017 میلادی فقط 1.1 درصد باشد؛ این در حالی است که پیش از این در ماه سپتامبر رقم یک درصد پیش بینی شده بود. 

    همچنین این مقدار رشد در اقتصاد بریتانیا، کمترین رقم از بحران مالی جهان در سال 2008 میلادی به بعد محسوب می شود.

    در همین حال چشم انداز رشد اقتصادی بریتانیا در سال جاری میلادی 2.1 درصد پیش بینی شده؛ این در حالی است که مطالعات انجام گرفته بر روی روند رشد اقتصادی منطقه بریتانیا حاکی از رشد 1.8 درصدی تولید ناخالص داخلی آن در سال 2018 میلادی است. 

    البته پیش از این تحلیل گران اقتصادی، رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا را در سال 2018 میلادی، 1.8 درصد برآورد کرده بودند. 

    بر همین اساس، به دلیل آینده نامشخص بودن آینده خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به لحاظ اقتصادی و نیز افزایش تورم به دلیل کاهش ارزش پوند، سایه سنگینی از ابهام در رابطه با رشد اقتصادی بریتانیا بر سر این منطقه مستقر شده است. 

    این مسئله باعث شده که روند سرمایه گذاری در بریتانیا با کندی پیش رود و شماری از فعالان اقتصادی نسبت به سرمایه گذاری دست نگه دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی