عصر بازار

رئیس سازمان مالیاتی خبر داد

ثبت ۷۵۰ میلیون رکورد اطلاعات در سامانه‌های مالیاتی

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه مشترک مقامات دولت و مجلس ضمن درخواست همکاری دستگاه‌های ذیربط برای اجرای طرح جامع مالیاتی، از ثبت ۷۵۰ میلیون رکورد اطلاعاتی در سامانه های اطلاعاتی سازمان مالیاتی خبر داد.

ثبت ۷۵۰ میلیون رکورد اطلاعات در سامانه‌های مالیاتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل رسانه مالیاتی ایران، سید کامل تقوی نژاد، در نشستی که با حضور دکتر مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، دکتر احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، مهندس نصرا... جهانگرد رئیس سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین مهری، مدیرعامل شرکت ملی پست و ناصر صامحی معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد، خواستار اجرای تکالیف قانونی از سوی این دستگاهها و رفع موانع و مشکلات پیش روی اجرای ملی طرح جامع مالیاتی شد.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به اینکه در اصلاحیه جدید قانون مالیاتهای مستقیم، به منظور شفافیت فعالیتهای اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی، ایجاد پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی در این سازمان مورد توجه قرار گرفته، عنوان کرد: براساس این قانون، دستگاههای ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان های دولتی ،شهرداریها، بانک ها، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ... ملزم شده ‏اند تا اطلاعات مورد نیاز این پایگاه را در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهند.

    تقوی نژاد با بیان اینکه برای اخذ مالیات منطقی، صحیح و مبتنی بر عدالت، راهی جز اجرای طرح جامع مالیاتی و شفاف سازی فعالیتهای اقتصادی افراد نداریم، عنوان داشت: در حال حاضر حدود 750 میلیون رکورد اطلاعات در سامانه‌های اطلاعاتی سازمان ثبت شده و همچنین اطلاعات مربوط به 3.5 میلیون مودی نیز در این سامانه قابل استفاده می باشد.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: تا بهمن ماه امسال، در تمام ادارات کل سراسر کشور باید اداره مالیات الکترونیکی (E-TAX ) دایر گردد و در اسفند ماه، شاهد یک تحول جدی در نظام مالیاتی خواهیم بود.

    تقوی نژاد با بیان اینکه با اطلاعاتی که از ذی نفعان طرح جامع مالیاتی اخذ می شود، ظرف سه سال ،شیوه علی‏الراس از نظام مالیاتی برچیده خواهد شد، اظهار داشت: پس از اجرای کامل طرح جامع مالیاتی، تنها 20 درصد اظهارنامه ‏های مالیاتی را رسیدگی خواهیم کرد و مابقی مورد پذیرش قرار خواهند گرفت که این امر از رویکرد جدید سازمان مبنی بر اعتماد هر چه بیشتر به مردم ناشی می گردد.

    وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در سازمان امور مالیاتی کشور قابلیت هایی همچون ثبت نام الکترونیکی، ارایه اظهارنامه به صورت الکترونیکی، پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی و دادرسی مالیاتی به صورت الکترونیکی ایجاد شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی