عصر بازار

پولسازترین بازیگر هالیوود کیست؟

عصر اعتبار- نشریه «فوربز» نام «کریس ایوانز» را به عنوان درآمدزاترین هنرپیشه هالیوودی طی یک سال گذشته اعلام کرد.

پولسازترین بازیگر هالیوود کیست؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، چند روز پیش «جانی دپ» صدرنشین فهرست بازیگران سینما با کمترین سودآوری شد اما حالا «کریس ایوانز»، بازیگر «کاپیتان آمریکا» با درآمدی یک میلیارد و 100 میلیون دلاری، برای دومین بار از سوی مجله «فوربز» عنوان پولسازترین بازیگر سال گذشته هالیوود را کسب کرده است.

    «ایوانز» به ازای هر یک دلار دستمزد، 135 دلار به جیب تهیه‌کنندگان هالیوودی سرازیر کرده است. دستمزد او برای بازی در «کاپیتان آمریکا» 300 هزار دلار بود، اما برای فیلم «انتقام‌جویان: عصر آلترون» این مبلغ را به شش میلیون و 900 هزار دلار رساند.

    دومینرتبه در جدول سودآورترین بازیگران سینمای هالیوود نصیب «کریس پرت» شده که فیلم‌هایی چون «نگهبانان کهکشان» و «پارک ژوراسیک» را در کارنامه‌اش دارد. او در آثار ابتدایی خود دستمزد چندانی دریافت نمی‌کرد، اما برای بازی در «مسافران» مبلغی 120 میلیون دلاری طلب کرد. «پرت» به ازای هر یک دلار، 125 دلار برای هالیوود درآمدزایی می‌کند.

    سومین جایگاه فهرست «فوربز» به بازیگر زن «گمشده در ترجمه» و «لوسی» تعلق دارد. «اسکارلت یوهانسون» 88 دلار به ازای هر یک دلار دستمزد سوددهی دارد. پس از او نام سه زن دیگر هم در این فهرست دیده می‌شود.

    پولسازترین بازیگران هالیوودی در سال گذشته که رتبه‌های چهارم تا نهم این جدول را به خود اختصاص داده‌اند، به شرح زیر هستند:

    4. «میلا کانیس» (49 دلار به ازای هر یک دلار)

    5. «وین دیزل» (32 دلار به ازای هر یک دلار)

    6. «جنیفر آنیستون» (27 دلار به ازای هر یک دلار)

    7. «بن افلک» (20 دلار به ازای هر یک دلار)

    8. «رابرت داونی جونیور» (18 دلار به ازای هر یک دلار)

    9. «مکت دیمن» و «جنیفر لارنی» (17 دلار به ازای هر یک دلار)

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی