عصر بازار

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی خبر داد؛

دستور سیف برای بررسی عملکرد دو بانک در عملیات اسلامی

عصر اعتبار- رئیس پژوهشکده پولی و بانکی از دستور رئیس کل بانک مرکزی برای بررسی تمامی عملیات بانکی دو بانک کشور در حوزه بانکداری اسلامی خبرداد.

دستور سیف برای بررسی عملکرد دو بانک در عملیات اسلامی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی دیواندری در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر نظام بانکی گفت: نظام بانکی کشور نیازمند واکاوی ایرادهای ساختاری است و باید چتر پژوهش در این زمینه بیشتر گسترده شود. 

    رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با اشاره به دستاوردهای پژوهشی این پژوهشکده افزود: تمرکز اصلی بر پژوهش های تقاضامحور است و تلاش داریم تا با انجام طرحهای پژوهشی گرهی از مشکلات پولی و بانکی کشور باز شود.

    وی تصریح کرد: ارایه دستاوردهای پژوهشی برای ارائه به بخش های مختلف پولی و بانکی در قالب مشاوره های تخصصی در دستور کار است.

    به گفته دیواندری، ارزیابی وضعیت چشم انداز نظام های مالی، بررسی وضعیت هزینه کرد بانکهای کشور، تورم تک رقمی پایدار، حمایت از حقوق مصرف کننده در نظام بانکی، بررسی رفتار قیمت‌گذاری در سطح خرده فروشی از جمله طرح های پژوهشی سال جاری پژوهشکده پولی و بانکی است که برخی از این پژوهش‌ها منجر به اجرای پروژه هایی در نظام بانکی از جمله اجرای طرح کارت اعتباری است.

    وی اظهار داشت: در حوزه بانک مرکزی در راستای شفافیت بخشی به صورتهای مالی همکاری خوبی بین پژوهشکده و معاونت نظارتی بانک مرکزی شکل گرفته که تلاش ما این است که دردهای نظام بانکی مزمن نشود؛ این در حالی است که ما به دنبال شفافیت در نظام بانکی هستیم که معاونت نظارتی بانک مرکزی نیز این موضوع را دنبال می کند.

    به گفته دیواندری، سیف دستور داده تا روی دو بانک کشور، کار پژوهشی صورت گیرد تا این اطمینان حاصل شود که عملیات بانکی در چارچوب فقهی است که بر این اساس تمام خدمات این دو بانک مرور می شوند.

    وی خاطرنشان کرد: سیاست خود را در سال گذشته در انتشار کتب تغییر دادیم که بر این اساس کتابهای کاربردی برای نظام بانکی را منتشر خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی