عصر بازار

مجلس از تصویب مصوبات غیرکارشناسی بازنشستگی پرهیز کند

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری گفت: مجلس دهم باید از مصوبات غیرکارشناسی دوری کرده و با بررسی های دقیق و جامع، بار هزینه ای که بر دوش صندوق بازنشستگی کشوری افتاده را کاهش دهد.

مجلس از تصویب مصوبات غیرکارشناسی بازنشستگی پرهیز کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، کمال الدین پیرموذن با اعلام این مطلب، اظهار داشت: با تصویب بازنشستگی پیش از موعد در مجلس هشتم، هزینه های بسیاری بر صندوق بازنشستگی کشوری تحمیل شد؛ به همین منظور باید در کمیسیون های مختلف مجلس دهم، به ویژه کمیسیون اجتماعی، از مصوبات غیرکارشناسی جلوگیری شود.

    وی با اشاره به لزوم رفع خلاهای قانونی و پیگیری مطالبات صندوق از دولت، تصریح کرد: مصوبات غیرکارشناسی مجلس و عدم توجه نهاد دولت به محدودیت منابع مالی صندوق بازنشستگی باعث دو چندان شدن مشکلات و بروز بحران در این صندوق شده است.

    پیرموذن بیان داشت: برای کاهش چالش های کنونی صندوق بازنشستگی کشوری، طرح هایی در دست تدوین است که امیدواریم با پیگیری مستمر مسئولان صندوق و ایجاد هماهنگی لازم بین متولیان دو قوه مجریه و مقننه، مشکلات به حداقل برسد.

    وی با بیان اینکه پس از محیط زیست و آب، صندوق های بازنشستگی مهم ترین بحران پیش روی کشور است، اظهار داشت: افزایش بهره وری صندوق بازنشستگی کشوری و رفع مشکلات بحرانی آن، از مهم ترین اهداف مدیرعامل و هیات مدیره صندوق است که در سایه همراهی و توجه سایر دستگاه های اجرایی محقق می شود.

    پیرموذن با بیان اینکه با استفاده از نظرات صاحب نظران و تجارب کشورهای پیشرفته، باید سن بازنشستگی افزایش یابد، تاکید کرد: مجلس و دولت باید تصمیم جدی و تاثیرگذاری در زمینه افزایش سن بازنشستگی تا 65 سال بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی