عصر بازار

نان تا نیمه ۹۶ گران نمی‌شود

عصر اعتبار- معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد که با وجود درخواست نانوایان برای افزایش قیمت نان، برنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد و قیمت نان تا نیمه سال آینده تغییر نخواهد کرد.

نان تا نیمه ۹۶ گران نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی قنبری – مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی – اظهار کرد: برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان نداریم؛ گرچه خبازان و نانوایان با توجه به این‌که طی سه سال گذشته افزایش قیمت نداشته‌ایم درخواست تغییر قیمت نان را دارند، اما دولت تصمیم در این زمینه‌ نگرفته است.

    وی افزود: با توجه به شرایط کنونی قیمت نان تا نیمه دوم سال آینده تغییر نمی‌کند و یارانه نان همچنان حفظ خواهد شد.

    مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: شخص رییس جمهور و دولت اعتقادش براین است که همچنان باید یارانه نان حفظ شود و جلوی افزایش قیمت گرفته شود تا به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کمک شود.

    قنبری خاطر نشان کرد: سال گذشته قیمت خرید تضمینی گندم کیلویی 1270 تومان بود که برای خرید تضمینی در سال زراعی جاری (96-95) افزایش قیمتی معادل نرخ تورم باید درنظر گرفته شود که در این زمینه وزیر جهاد کشاورزی با رئیس جمهور در حال مذاکره و توافق هستند.

    وی افزود: گرچه در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم تاخیر صورت گرفته است، چراکه کشاورز باید براساس این نرخ‌ها بتواند پیش بینی و برآوردهای خود را برای کاشتن یک محصول و نکاشتن محصول دیگر به موقع انجام دهد و بتواند تصمیم درستی در این زمینه بگیرد اما از آنجاکه وزیر جهاد کشاورزی طرفدار کشاورزان و علاقه‌مند به حمایت از آنان است، اصرار به افزایش قیمت دارد.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: همین حمایت سبب شد سال گذشته رکوردی جدید در تولید و خرید تضمینی گندم ثبت شود؛ به گونه‌ای که تولید این محصول به بیش از 14 میلیون تن و خرید تضمینی آن به بیش از 11.5 میلیون تن رسید.

    قنبری گفت: این میزان خرید تضمینی با موجودی سابق که در انبارهای کشور موجود است بیش از 16 میلیون تن بود که البته تا امروز با مصرف ماهانه 750 هزار تن به 12 میلیون تن کاهش یافته است و با احتساب این میزان مصرف، می‌توان به جرات گفت که سال آینده را با موجودی هشت میلیون تن از امسال آغاز خواهیم کرد.

    مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: به دلیل هزینه‌های بالا و احتمال خسارت به این حجم از گندم مازاد، پیشنهاد دادیم که بتوانیم بیش از سه میلیون تن گندم را به کشورهای دیگر صادر کنیم که این پیشنهاد در انتظار جلسه کمیسیون آرد و نان دولت و صدور مجوز آن است و در این راستا گندم ایرانی با توجه به کیفیت بالا مشتریان زیادی از ترکیه تا ایتالیا دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو