عصر بازار

رئیس سازمان امور مالیاتی خبرداد؛

ایجاد دادسرای ویژه مبارزه با جرایم مالیاتی تا پایان سال

عصر اعتبار- رئیس سازمان امور مالیاتی گفت:‌ نخستین دادسرای ویژه مبارزه با جرایم مالیاتی تا پایان سال تشکیل می‌شود.

ایجاد دادسرای ویژه مبارزه با جرایم مالیاتی تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سازمان مالیاتی ایران، سید کامل تقوی نژاد، در آستانه سالروز تأسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، در جمع مدیران و مسئولان این قرارگاه از تشکیل نخستین دادسرای ویژه مبارزه با جرائم مالیاتی با مجوز رئیس قوه قضاییه در سازمان امور مالیاتی کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

    وی اظهارداشت: قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) توفیقات بزرگ و ارزنده‌ای در توسعه کشور کسب کرده و تلاش دست اندرکاران آن نمونه بارزی از مدیریت جهادی و تبلور دانش و توانمندی ایرانیان است.

    وی با بیان اینکه در هر نقطه از کشور که نیاز به آبادانی و رفع محرومیت بوده، قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) حضوری چشمگیر داشته است، اضافه کرد: این قرارگاه سازندگی به ویژه در مقاطعی که فشارها و تحریم‌های بین المللی به اوج خود رسیده بود، با تکیه بر ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، دانش و تجربه نیروهای متخصص داخلی، باعث حفظ و ثبات اقتصادی و تداوم روند توسعه در کشور شد.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، عنوان داشت: مقاوم سازی اقتصاد، مردمی کردن آن، تقویت فرهنگ کار و تولید، اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولید ملی، توجه به اقتصاد دانش بنیان و به طور کلی اقتصاد متکی به دانش و فناوری، عدالت بنیان، درون زا  پیشرو و پویا، از جمله مؤلفه‌های کلیدی سیاست اقتصاد مقاومتی است.

    تقوی نژاد با تقدیر از تلاش و مدیریت جهادی مسئولان، مدیران و کارکنان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، تصریح کرد: ویژگی منحصر به فرد این قرارگاه سازندگی، حرکت در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و منابع داخلی است.‌

    وی اضافه کرد: بالاخص عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در اعتماد کردن به متخصصان، نخبگان ایرانی و به میدان عمل کشیدن جوانان تحصیل‌کرده، نوآور و خلاق و قابل الگوبرداری در کشور است.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به بند 17 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و اتکا به درآمدهای پایدار همچون مالیات از سوی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته و باید بخش عمده‌ای از بودجه عمومی دولت و بخش عمده‌تری از بودجه جاری کشور از محل مالیات‌ها تأمین شود.

    تقوی نژاد با اشاره به اصلاحیه جدید قانون مالیات‌های مستقیم عنوان کرد: توجه به بخش تولید، صادرات، گردشگری و مشوق‌های مالیاتی در این راستا، از نکات مهم این اصلاحیه است و ما ‌باید به سمت بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های بالقوه حرکت کنیم.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های مهم نظام مالیاتی در حوزه نظام مالیات بر ارزش افزوده و مالیات‌های مستقیم، گفت: امسال شاهد حرکت بزرگی در نظام مالیاتی در قالب تحقق نظام جامع اطلاعات مالیاتی خواهیم بود که با اجرای آن، اقتصاد کشور به سمت شفاف سازی و کاهش فرارهای مالیاتی سوق خواهد یافت.

    وی با تاکید بر رویکرد جدید سازمان مبنی بر تعامل با مردم و مؤدی مداری، گفت : مالیات هم بیت المال، هم حق الناس و مهمترین رویکرد نظام مالیاتی آن است که مالیات با کمترین فشار بر مردم اخذ شود.

    تقوی نژاد در ادامه به تسهیلات و مشوق‌های اصلاحیه جدید قانون مالیات‌های مستقیم اشاره کرد و گفت: در ماده 132، مشوق‌ها و معافیت‌هایی خوبی برای بخش صادرات، تولید کنندگان، سرمایه گذاران، مناطق محروم، شهرک‌های صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی، بخش گردشگری، فعالیت‌های دانش بنیان و همچنین بنگاه‌های اقتصادی که نیروی انسانی خود را افزایش می‌دهند، پیش بینی شده است.

    وی همچنین از تشکیل نخستین دادسرای ویژه مبارزه با جرائم مالیاتی با مجوز رئیس قوه قضاییه در سازمان امور مالیاتی کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی