عصر بازار

اصلاح پیش‌بینی رشد اقتصادی آسیا

عصر اعتبار- بانک توسعه آسیا(ADB) گزارش چشم‌انداز اقتصادی آسیا در سال ۲۰۱۶ را به روزرسانی کرد و پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی این منطقه کاهش داد. این مساله منعکس‌کننده رشد کندتر از انتظار اقتصاد هندوستان است.

اصلاح پیش‌بینی رشد اقتصادی آسیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، درحال حاضر این وام‌دهنده آسیایی پیش‌بینی می‌کند مجموع 45 اقتصاد درحال توسعه آسیا در سال جاری میلادی رشد 6/ 5 درصدی را ثبت خواهند کرد. این در شرایطی است که پیش‌تر رشد 7/ 5 درصدی برای این اقتصادها پیش‌بینی شده بود. با این وجود، بانک توسعه آسیا پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی آسیا تغییر نداد و اعلام کرد این منطقه با رشد 7/ 5 درصدی روبه‌رو خواهد شد. براساس گزارش به روزرسانی شده بانک توسعه آسیا، به‌رغم نااطمینانی‌های جهانی، چشم‌انداز اقتصادی آسیا باثبات خواهد بود. جوژانگ ژوانگ، اقتصاددان ارشد بانک توسعه آسیا می‌گوید: «اصلاحات ساختاری به منظور تقویت بهره‌وری، بهبود فضای سرمایه‌گذاری و حمایت از تقاضای داخلی به تداوم روند رشد در آینده کمک می‌کند.»

    بانک توسعه آسیا اعلام کرد علت کاهش پیش‌بینی رشد اقتصادی کشورهای درحال توسعه آسیا، کندی رشد هند است. این وام‌دهنده آسیایی پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی هند از 4/ 7 درصد به 7درصد کاهش داد. علت این مساله، سرمایه‌گذاری ضعیف، کندی رشد بخش کشاورزی و کمبود نقدینگی ناشی از برنامه دولت برای تغییر پول در گردش عنوان شده است. براساس اعلام این بانک کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در بخش‌های مالی از این برنامه دولت هند متاثر خواهند شد. با این وجود، تاثیر این برنامه دولت هند کوتاه خواهد بود و اقتصاد این کشور در سال 2017 با رشد 8/ 7درصدی روبه‌رو خواهد شد. بانک توسعه آسیا پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی چین افزایش داد و اعلام کرد این کشور در سال‌جاری 6/ 6 درصد رشد خواهد کرد. پیش‌تر رشد 5/ 6 درصدی برای سال جاری درنظر گرفته شده بود. براساس پیش‌بینی بانک توسعه آسیا رشد اقتصادی چین در سال 2017 کند خواهد شد و به 4/ 6 درصد خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو