عصر بازار

توسط یک شرکت دانش بنیان؛

کارت هیبریدی طراحی شد

ترکیبی از کارت بانکی و شهروندی

عصر اعتبار- کارت هیبریدی مبتنی بر فناوری NFC که ترکیب کارت بانکی و شهروندی است توسط یک شرکت دانش بنیان طراحی شد.

کارت هیبریدی طراحی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، در این کارت، قابلیت های کارت شهروندی و کارت بانکی تجمیع شده و با استفاده از قابلیت NFC امکان شارژ کارت از طریق گوشی موبایل فراهم است.

    فرهنگ فرزان معاون توسعه کسب و کار یک شرکت دانش بنیان که موفق به راه اندازی این سرویس شده است، با بیان اینکه کارت بانکی فعلا از بازار ایران حذف نمی شود، گفت: ترکیب کارت بانکی موجود با راه حل های جدید و راه اندازی کیف پول مبتنی بر کارت و سیم کارت، راهکار توسعه وضعیت فعلی است.

    این ارائه دهنده خدمات پرداخت خرد بر بستر فناوری اطلاعات، با اشاره به وابستگی هرچه بیشتر مردم به موبایل و افزایش نقش گوشی های هوشمند در زندگی مردم، روند جهانی خدمات بانکی و پرداخت الکترونیکی را به سمت موبایل عنوان کرد و گفت: کارت های هیبریدی (ترکیبی) و کیف پول مبتنی بر کارت و سیم کارت از جمله نیازهای پیش روی بازار پرداخت در ایران است که مقدمات ارائه این محصول ها در کشور در حال آماده شدن است.

    وی با اشاره به راه اندازی کارت هیبریدی گفت: قابلیت های کارت شهروندی و کارت بانکی در یک کارت تجمیع شده که در این کارت با استفاده از قابلیت NFC امکان شارژ کارت شهروندی از طریق گوشی موبایل فراهم است. در این روش میزان دلخواه شارژ اینترنتی انتخاب و هزینه آن از طریق نزدیک کردن کارت به گوشی موبایل دارای قابلیت NFC ، پرداخت می شود.

    فرزان تاکید کرد: با افزایش کاربردهای NFC در خدمات شهری، مردم به استفاده از این خدمات ترغیب می شوند و همین امر علاقه اپراتورهای موبایل را نیز برای ارائه سیم کارتهای دارای قابلیت NFC افزایش خواهد یافت که در نهایت زمینه برای راه اندازی کیف پول الکترونیکی روی سیم کارت فراهم خواهد شد.

    حدود یک ماه پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که با موافقت بانک مرکزی زمینه راه اندازی کیف پول الکترونیکی روی موبایل تا یک ماه آینده برای کاربران فراهم خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی