عصر بازار

رئیس سازمان امور مالیاتی خبر داد

آماده پاسخگویی به مشکلات مالیاتی تعاونی‌ها هستیم

عصر اعتبار- معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه همایش تعاونی‌ها که در سالن تلاش وزارت کار برگزار شد، در پاسخ به پرسش فارس درباره مشکلات مالیاتی بخش تعاون گفت: آماده پاسخگویی به مشکلات تعاونی‌ها در حوزه مالیات هستیم.

آماده پاسخگویی به مشکلات مالیاتی تعاونی‌ها هستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سید کامل تقوی‌نژاد که برای دقایقی برای برگزاری همایش بخش تعاون در سالن تلاش وزارت کار حاضر شده بود بدون سخنرانی محل این رویداد را ترک کرد.

    وی در حاشیه این همایش در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات مالیاتی بخش تعاون به خبرنگار فارس گفت: آماده پاسخگویی به مشکلات مالیاتی بخش تعاون هستیم و در این باره پیگیری‌هایی نیز انجام شده است.

    براساس این گزارش تعاونی‌ها در سال‌های گذشته به دلیل افزایش رکود اقتصادی و همچنین سیاست‌هایی که از جانب دولت موجب افزایش مشکلات آنان شده بود، قادر به ادامه فعالیت به دلیل مشکلات مالیاتی نبودند که به دنبال آن کمیته‌‌ای از سوی اتاق تعاون ایران مامور پیگیری این موضوع شد.

    سال گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور ویژه‌ای را درباره پیگیری و حل مشکلات مالیاتی تعاونی‌ها به دنبال برگزاری نشست‌هایی با پارلمان بخش تعاون کشور صادر کرد.

    اخیرا نیز نماینده‌ای از بخش تعاون درباره افزایش فشارهای مالیاتی انتقاداتی را مطرح کرده بود و خواستار تغییر سیاست‌های مالیاتی در مقابل بخش تعاون شده بود.

    براساس این گزارش نه تنها بخش تعاون بلکه سایر بخش‌های اقتصادی به دنبال تعمیق رکود اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای از جمله سرمایه در گردش مواجه هستند که افزایش فشارهای مالیاتی در سال‌های گذشته بسیاری از این بنگاه‌ها را به سمت خاموشی و یا تعطیلی کشانده است که درنهایت شاهد افزایش شمار بیکاران در بازار کار کشور بودیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی