عصر بازار

امضای یادداشت تفاهم بانک پارسیان با موسسه بیمه صادراتی روسیه

عصر اعتبار- تفاهم نامه بانک پارسیان و موسسه بیمه صادراتی روسیه (اکسیار) در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و به امضا رسیده و اسناد مذکور میان مدیرعامل محترم بانک جناب آقای دکتر پرویزیان و مدیرعامل اکسیار تبادل شد .

امضای یادداشت تفاهم بانک پارسیان با موسسه بیمه صادراتی روسیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در پی انعقاد تفاهم نامه بین بانک پارسیان به عنوان" بانک صادرات محور" و صندوق ضمانت صادرات ایران ، در سال گذشته  با موضوع افرایش سهم صادرات از مجموعه تسهیلات اعطایی بانک با پوشش صندوق ضمانت و توسعه تامین مالی صادراتی منعقد شد ، تفاهم نامه بانک پارسیان و اکسیار روسیه در روز سه شنبه به تاریخ 23 آذر ماه 1395 و به منظور حمایت از صادرات غیرنفتی ایران به کشور روسیه به ویژه در حوزه محصولات کشاوزی و به خصوص صادرات کالاهای کشاورزی، غذایی، گل و گیاه و سایر اقلام کالایی و نیز عاملیت و تأمین مالی پروژه های مشترک در دو کشور ایران و روسیه منعقد شد . در این همکاری، بانک نقش تسهیلات گیرنده، ضامن یا صادرکننده اعتبارات اسناد را به عهده داشته و اکسیار وظیفه ارائه بیمه صادراتی جهت پوشش ریسکهای مربوط به بانک را برعهده خواهد داشت. به این ترتیب اکسیار با صدور بیمه نامه به نفع صادرکننده روس متعهد پرداخت وجه مورد بیمه در سررسید در صورت لزوم می شود.
    سقف بیمه ای اکسیار برای بانک در مجموع فعالیتهای مزبور 70 میلیون یورو است که  با توجه به ارزیابی های انجام شده از سوی اکسیار بر اساس صورتهای مالی بانک تعیین گردیده و هر ساله با توجه به اطلاعات جدید به روز می گردد. البته اکسیار در صورت امضای قرارداد تامین مالی میان مدت میان بانک پارسیان و اگزیم بانک روسیه مشروط به صدور ضمانت نامه بازپرداخت از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران به صورت موردی بدون در نظرگرفتن سقف یادشده نسبت به ارائه پوشش بیمه صادراتی اقدام خواهد نمود.
    لازم به ذکر است که در این تفاهم نامه علاوه بر تعیین سقف فردی با پوشش بانک پارسیان امکان اجرای پروژه های دولتی از طریق منابع تخصیصی دولت روسیه در توسعه همکاریهای انرژی، نفت و گاز، همکاریهای زیرساختی، ریل و مخابرات نیز فراهم شده است .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی