عصر بازار

در نهاد ریاست‌ جمهوری برگزار می‌شود

جلسه فوری دولت برای بررسی آخرین وضعیت بحران بانک‌ها

عصر اعتبار- رئیس جمهور قرار است پس از سخنرانی در همایش وحدت اسلامی برای تشکیل یک جلسه فوری و بررسی آخرین وضعیت بحران بانک‌ها با حضور مقام‌های ارشد دولت، متولیان بازار سرمایه،بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها رهسپار نهاد ریاست جمهوری شود.

جلسه فوری دولت برای بررسی آخرین وضعیت بحران بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، امروز پنج شنبه حسن روحانی رئیس جمهور برای بررسی وضعیت مجامع بانک ها و بازگشایی نماد معاملاتی آنها در بازار سهام با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ،محمدعلی نجفی مشاور رئیس جمهور، علی طیب نیا وزیر اقتصاد، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ، فرشاد حیدری معاون نظارتی و مدیران عامل بانک ها نشستی فوری برگزار می کند.

    این جلسه قرار است با حضور حسن روحانی رئیس جمهور آغاز و طی آن با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت سودآوری بانک ها و مجامع برگزار شده نسبت به رفع مشکلات درآمدی، بازگشایی نماد های معاملاتی و افزایش سرمایه بانک های بورسی چاره جویی می‌شود.

    بر اساس این گزارش، با برگزاری مجامع دیر هنگام بانک های بزرگی همچون ملت، صادرات و تجارت و الزام بانک مرکزی برای اخذ ذخایر حسابداری و اکچوئری نه تنها سود تحقق یافته بانک ها به زیان تبدیل شده بلکه سهامداران این بانک ها را نیز دچار بی اعتمادی و خسارت کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی