عصر بازار

۱۲میلیارد تومان اسناد خزانه منتشر شد

عصر اعتبار- ۱۲میلیارد و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی طی سال جاری منتشر شده است.

۱۲میلیارد تومان اسناد خزانه منتشر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهدی بنانی - رئیس مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور  - در کارگاه آموزشی تسریع ابزارهای تامین مالی و تسویه حساب بدهی‌های این استان افزود: ظرفیتهای قانون بودجه در منابع و ابزارهای مختلف را در قانون بودجه داریم که این میزان 120هزار میلیارد تومان است.

    وی بیان کرد:  22هزار میلیارد تومان از این میزان بین شرکتهای دولتی مانند شرکت نفت و شهرداری ها توزیع شده است و 98هزار میلیارد تومان آن نیز در خود دولت در قالب قانون و اصلاحیه قانون بودجه را داریم که در راستای دفع موانع بدهی، توجه بدهی ها و ساماندهی بدهی های دولت به بخش خصوصی است.

    رئیس مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور خاطرنشان کرد: امسال در قانون بودجه پنج هزار میلیار تومان اوراق مشارکت داریم که در اوایل همین آذر ماه منتشر شده است.

    بنانی تصریح کرد: تسویه اوراق خزانه 12هزار و 500میلیارد تومان است به این منظور که بدهی که دولت و بخش دولتی به بخش خصوصی دارد در مقابل طلب دولت به این بخش با صدور این اوراق تسویه می شود.

    وی ادامه داد: اسناد خزانه اسلامی در قانون بودجه دو نوع بند(ه) و بند(ز) پیش بینی شده است.

    رئیس مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی وزارت امور اقتصاد و دارایی کشور عنوان کرد: از مبلغ 12میلیارد و 500میلیون تومان تسویه اوراق خزانه مربوط به بخش مربوط به بند(ه) تبصره بودجه سال 1395 است که در این بخش هفت هزار و 500میلیارد تومان اوراق و اسناد مالی برای پرداخت بدهی دولت به طلبکاران غیر دولتی، طرحهای عمرانی و فروشندگان آب و برق است.

    بنانی با اشاره به اینکه تاکنون 4000میلیارد تومان از این میزان منتشر شده، به صورت قطعی به پیمانکاران و گیرندگان واگذار شده است. از این مبلغ اختصاص یافته به استانها 67 میلیارد تومان به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.

    رئیس مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور تصریح کرد: همچنین 10هزار میلیارد تومان اسناد خزانه نوع دوم مربوط به بند(ز) داریم که قرار است برای استمرار جریان پرداختهای خزانه داری مورد استفاده قرار بگیرد.

    بنانی ضمن اشاره به اینکه بر اساس تفاهم نامه وزارت اقتصاد و سازمان برنامه چهار هزار و 500میلیارد تومان منتشر شده است، اضافه کرد: از این مبلغ دو هزار و 500میلیارد تومان به دستگاههای استانی تخصیص داده شده است و 2000میلیارد تومان نیز به دستگاههای اجرایی ملی مانند دانشگاهها که اکثرا در استانها مستقر هستند، واگذار شده است.

    وی اضافه کرد: اسناد خزانه اسلامی در سال گذشته 5000هزار میلیارد تومان منتشر شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی