عصر بازار

کاهش هزینه و تسهیل صدور ویزا از سوی ژاپن برای ایرانی‌ها

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهور گفت: خوشبختانه در حال حاضر اقداماتی در خصوص کاهش هزینه صدور ویزا و تسهیل در صدور آن از سوی ژاپن و ایران صورت گرفته که این مسئله می‌تواند به تقویت روابط گردشگری بین دو کشور کمک کند.

کاهش هزینه و تسهیل صدور ویزا از سوی ژاپن برای ایرانی‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، زهرا احمدی پور در دیدار با "کوبا یاشی" سفیر ژاپن در تهران با بیان اینکه روابط دوستی ایران و ژاپن رابطه ای دوستانه است، اظهار داشت: امیدوارم این روابط دوستانه ادامه پیدا کند.

    معاون رئیس جمهور گفت: ما با ژاپن دارای اشتراکات فرهنگی فراوانی هستیم و می‌توانیم با تمرکز بر روی این زمینه‌های مشترک فرهنگی برای معرفی ظرفیت های گردشگری دو کشور استفاده کنیم.

    احمدی پور با بیان اینکه سران و مسئولان بلند پایه دو کشور تاکنون دیدارهایی باهم داشتند و مذاکراتی در حوزه های مختلف صورت گرفته است افزود: محورهای این گفت‌وگوها می‌تواند زمینه ساز همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سفارت ژاپن در تهران باشد.

    معاون رئیس جمهور گفت: خوشبختانه در حال حاضر اقداماتی در خصوص کاهش هزینه صدور ویزا و تسهیل در صدور آن از سوی ژاپن و ایران صورت گرفته که این مسئله می‌تواند به تقویت روابط گردشگری بین دو کشور کمک کند.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری در ادامه صحبت های خود اظهارداشت: برپایی نمایشگاه های مشترک باید به عنوان اولویت همکاری‌های دو کشور مطرح شود ضمن اینکه موضوعات دیگری مانند ایجاد برند حلال برای گردشگران ایرانی که به ژاپن سفر می کنند نیز می تواند از دیگر محورهای همکاری بین دو کشور باشد.

    احمدی پور ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید ژاپن نسبت به رفع آن اقدام کند توصیه‌هایی است که وزارت خارجه ژاپن به گردشگران ژاپنی در خصوص سفر به ایران در سایت خود منتشر کرده است در حالی که به نظر می رسد نیازی به این توصیه‌ها نیست چرا که ایران یکی از امن ترین مقاصد گردشگری دردنیا است.

    رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: روابط ایران و ژاپن را باید بتوان با محوریت فرهنگ تداوم بخشید که در این خصوص سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه های مناسبی را دارد.

    به گزارش میراث فرهنگی - در این دیدار هم چنین"کوبا یاشی" سفیر ژاپن نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تبریک انتصاب دکتر احمدی پور به وی گفت: سابقه دوستی ایران و ژاپن به هزار سال پیش باز می گردد و علاوه بر طولانی بودن بسیار هم دوستانه است.

    وی افزود: در طول سال‌های اخیر برگزاری مراسم مختلف و نیز برپایی نمایشگاه های گوناگون باعث تقویت روابط بین دو کشور شده است.

    وی افزود: به عنوان مثال برپایی نمایشگاه سرامیک هنرمند ژاپنی درموزه ملی ایران و یا برپایی نمایشگاهی از تمدن ایران در سال 2016 در سه شهر ژاپن از جمله مراسم و نمایشگاه هایی است که در سال‌های اخیر در دو کشور با هدف تقویت روابط فرهنگی برگزار شده است.

    کوبا یاشی ادامه داد: به مناسبت نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و ژاپن در نظر داریم در سال 2019 مراسمی را با هدف افزایش و تقویت روابط فرهنگی دو کشور برگزار کنیم که در همین ارتباط شورای فرهنگ ایران و ژاپن شکل گرفته و پیشنهاد ما این است که به این مناسبت نمایشگاهی از تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران در ژاپن برگزار شود.

    وی با بیان اینکه علاقه مند به فراگیری زبان فارسی هستم، افزود: کاملاً مطمئنم که برگزاری چنین نمایشگاه هایی می‌تواند به روابط بین دو کشور عمق ببخشد و آن را تقویت کند.

    سفیر ژاپن در تهران ادامه داد: درباره همکاری با ایران چند چهارچوب در حوزه های مختلف تدوین شده است که یکی از آنها حوزه آموزش است و می‌توان سهمیه ای را برای بورسیه دانشجویان در ژاپن در نظر گرفت.

    وی افزود: البته در حال حاضر ظرفیت بورسیه 14 دانشجو را داریم که با کمک آژانس همکاری‌های ایران و ژاپن می توان تعداد این تعداد را افزایش داد.

    کوبا یاشی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه سفر به ایران برای گردشگران ژاپنی سفیری محبوب به حساب می آید اضافه کرد: باید مردمان کشورمان را برای سفر بیشتر تشویق کنیم و این تشویق ها می تواند سرلیست گفت وگو ها و مذارکات سران دو کشور باشد.

    وی افزود: یکی از راهکارهای افزایش تقویت گردشگری ایران و ژاپن برقراری پروازهای مستقیم تهران – توکیو  و هم چنین فعال کردن آژانس های جدید برای همکاری در این حوزه است.

    کوبا یاشی خاطرنشان کرد: با هدف تقویت و توسعه روابط گردشگری بین ایران و ژاپن مذاکراتی را نیز با وزارت امور خارجه ایران داشته ایم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی