عصر بازار

در نشست عملکرد اقتصاد مقاومتی اعلام شد

ثبت ۲۷۰ هزار رکورد اموال دستگاه‌های دولتی در هشت ماهه امسال

عصر اعتبار- وزارت امور اقتصادی و دارایی در چارچوب اجرای پروژه مولدسازی دارایی های دولت، موفق به ثبت نام یک هزار و ۶۹ مورد از اموال و دارایی های دولت با ۲۷۰ هزار رکورد در هشت ماهه امسال شد.

ثبت ۲۷۰ هزار رکورد اموال دستگاه‌های دولتی در هشت ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شادا، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در نشست بررسی و ارزیابی عملکرد اقتصاد مقاومتی که در ساختمان این وزارتخانه برگزار شد، هدفگذاری وزارت اقتصاد از اجرای پروژه مولدسازی دارایی های دولت در سال 1395 را ثبت اموال و دارایی های دستکم 1800 دستگاه عنوان کرد.
    «حسین میرشجاعیان حسینی» انتظارات راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی از پروژه مولدسازی دارایی های دولت را «اشراف کامل بر دارایی های مصرفی و غیرمصرفی، منقول و غیرمنقول و مولدسازی از طریق اصلاح و تهیه مقررات مربوط به الگوی نوین مدیریت متمرکز اموال و دارایی های دولت» بیان کرد.
    وی برخی چالش های وزارتحانه در این زمینه را فقدان اختیارات قانونی لازم و کافی برای مدیریت اموال، نبود جواز قانونی برای شناسایی اموال و مولدسازی، انتظارهای فراتر از ظرفیت قانون، نبود ضمانتنامه برای ارایه اطلاعات و حتی کتمان آن، کمبود عزم جدی برای مدیریت اثربخش اموال دولت و تنوع مراجع تصمیم گیر اعلام کرد.
    به گزارش ایرنا، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بیست و نهم بهمن ماه 1392 از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و معاون اول رییس جمهوری نیز سی ام فروردین ماه امسال اولویت های برای دستگاه ها و نهادهای مختلف را ابلاغ کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی