عصر بازار

معاون وزیر صنعت عنوان کرد:

تلاش برای کاهش سود تسهیلات اعطایی به صنعتگران

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد ظرفیت شهرک های صنعتی در استان خوزستان فعال است.

تلاش برای کاهش سود تسهیلات اعطایی به صنعتگران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی یزدانی در حاشیه سفر وزیر صنعت به خوزستان در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: 950 شهرک صنعتی و 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود 296 ناحیه صنعتی و مابقی شهرک صنعتی هستند.

    وی افزود: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون برای 7 هزار و 500 واحد راکد که شامل 19 درصد واحدهای موجود در شهرک ها هستند، اقداماتی برای راه اندازی مجدد آنها انجام شده است.

    یزدانی تصریح کرد: برای رونق واحدهای تولیدی سامانه بهین یاب ایجاد شد که بنگاه ها یا طرح های صنعتی نیمه‌کاره ثبت نام کردند و این واحدها توسط گروهی پایش شدند و در نهایت به صنایع واجد شرایط دریافت تسهیلات، تسهیلاتی اعطا شد.

    وی گفت: کارگروه رفع موانع تولید در استان ها به ریاست استانداران است که طرح های متقاضی وام پس از بررسی و تایید در این کارگروه، به بانک ها معرفی می شوند و بانک ها باید طبق نرخ‌ شورای پول و اعتبار تسهیلاتی با سود 18 درصد را به این واحدها پرداخت کنند.

    یزدانی ادامه داد: تاکنون 18 هزار واحد از بانک ها تسهیلات دریافت کرده اند اما کاهش سود بانکی از مصوبات شورای پول و اعتبار است و در این زمینه رایزنی هایی از سوی وزارت صورت گرفته است تا سود این تسهیلات کاهش پیدا کند زیرا وقتی نرخ تورم پایین تر از 10 درصد باشد، نرخ تسهیلات باید کاهش یابد.

    وی خاطر نشان کرد: لایحه جدید نظام بانکی کشور در دست تدوین است و نمایندگان طرحی در این زمینه دارند که امیدوار هستیم به نتیجه برسد تا سود تسهیلات اعطا شده به واحدهای تولیدی نیز کاهش پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی