عصر بازار

کارمندان خواب‌آلود سالی ۴۰ میلیارد دلار به انگلستان خسارت می‌زنند

عصر اعتبار- نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد کارمندان و کارگرانی که نمی‌خوابند، به جای آنکه در موقعیت شغلی خود مفید باشند می‌توانند مشکلات فراوانی را هم به وجود آورند.

کارمندان خواب‌آلود سالی ۴۰ میلیارد دلار به انگلستان خسارت می‌زنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، افرادی که به واسطه شرایط شغلی خود بی‌‌خوابی را تحمل می‌کنند سالانه بیش از 40 میلیارد پوند به اقتصاد بریتانیا ضربه می‌زنند و البته بیش از دیگران در معرض خطر مرگ قرار دارند.

    نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد کارمندان و کارگرانی که نمی‌خوابند، به جای آنکه در موقعیت شغلی خود مفید باشند می‌توانند مشکلات فراوانی را هم به وجود آورند.

    این مطالعه روی کارمندان خسته انجام شد که بازده کاری آنها نسبت به استانداردهای تعریف شده پایین‌تر بود یا اینکه غیبت‌های کاری زیاد داشتند.

    مرکز Rand Europe در این مطالعه اطلاعات مربوط به 62 هزار کارمند را جمع‌آوری کرد و در پایان توضیح داد میزان خسارتی که آنها وارد می‌کنند معادل 1.86 درصد از رشد اقتصادی بریتانیا محاسبه می‌شود.

    در این بررسی مشخص شد مهم‌ترین اثری که کارمندان خواب‌آلود می‌توانند با آن مواجه شوند، تاثیرات باقی مانده روی سلامت آنها است. کارشناسان دریافتند کارمندانی که در طول شب کمتر از 6 ساعت می‌خوابند 13 درصد بیشتر از کارمندانی ک بین 7 تا 9 ساعت می‌خوابند در معرض خطر مرگ زودرس قرار می‌گیرند.

    کارشناسان در این بررسی میزان خسارت‌های ناشی از کارمندان خواب‌آلود به اقتصاد انگلستان، آمریکا، کانادا، آلمان و ژاپن را بررسی کردند و در پایان نتایج زیر به دست آمد:

    آمریکا سالانه 1.2 میلیون روز کاری را هدر می‌دهد که معادل 411 میلیارد دلار یا 2.28 درصد از تولید ناخالص ملی است

    ژاپن به واسطه کارمندان خواب‌آلود سالی 600 هزار روز کاری را از دست می‌دهد که ضرر این رقم معادل 138 میلیارد دلار یا 2.29 درصد تولید ناخالص ملی این کشور است

    بریتانیا سالانه 200 هزار روز کاری را انجام می‌دهد که این رقم ضرر 40 میلیارد پوندی معادل 1.86 درصد تولید ناخالص ملی را به همراه دارد

    آلمان سالانه 200 هزار روز کاری را از دست می‌دهد که ضرر 60 میلیارد دلاری به واسطه آن معادل 1.56 درصد تولید ناخالص ملی است

    کانادا سالانه 80 هزار روز کاری را انجام می‌دهد و با ضرر 21.4 میلیارد دلاری به واسطه آن، 1.35 درصد تولید ناخالص ملی را از دست می‌دهد

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی