عصر بازار

تهدید بانک های ژاپنی به خروج از انگلیس به دلیل نگرانی از برگزیت

عصر اعتبار- بانک های ژاپنی فعال در انگلیس تهدید کرده اند که در صورت عدم دسترسی این کشور به بازار واحد اروپایی بعد از برگزیت، فعالیت خود را به خارج از انگلیس منتقل خواهند کرد.

تهدید بانک های ژاپنی به خروج از انگلیس به دلیل نگرانی از برگزیت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، روزنامه فایننشال تایمز روز جمعه در گزارشی عنوان کرد که بانک های ژاپنی در گفت وگو با 'فیلیپ هاموند' وزیر دارایی انگلیس خواستار تضمین در مورد ادامه دسترسی شان به بازار واحد اروپایی بعد از برگزیت شده اند.
    براساس گزارش این روزنامه، بانک های ژاپنی گفته اند در صورت عدم دریافت این تضمین، ظرف شش ماه اقدام به انتقال عملیاتشان به خاک اصلی اروپا خواهند کرد.
    به نوشته فایننشال تایمز، بانک های ژاپنی از جمله 'نامورا'، و 'دایوا کپیتال مارکت'، که هزاران انگلیسی برای آنها کار می کنند، در اول دسامبر با وزیر دارایی انگلیس دیدار و گفت وگو داشته اند.
    این روزنامه افزود: یکی از مقامات اجرایی ارشد مالی ژاپنی گفته است که داشتن یک مقر جایگزین به نفع مشتری هایی اروپایی بانک های ژاپنی خواهد بود.
    در همین حال به نوشته نشریه ایندیپندنت در روز جمعه، فیلیپ هاموند همچنین در روز پنجشنبه گذشته مجددا با رییسان بانک های ژاپنی فعال در انگلیس، در لندن دیدار داشته است.
    به نوشته این نشریه، رییسان بانک های ژاپنی در این دیدار نسبت به تاثیرات منفی احتمالی برگزیت بر روی کسب و کار انگلیس ابراز نگرانی کرده و خواستار روشن شدن طرح های لندن در قبال خروج از اتحادیه اروپا شدند.
    براساس گزارش نشریه ایندیپندنت، نزدیک به 5 هزار انگلیسی برای بانک های ژاپنی که عمدتا در لندن مستقر هستند، کار می کنند.
    به گفته منابع انگلیسی، نیمی از سرمایه گذاری های ژاپن در اروپا از جمله مقر شرکت های خودروسازی مثل نیسان، هوندا، میتسوبیشی و بانک های نومورا و دایوا در انگلیس است.
    براساس گزارش این منابع، در حال حاضر در حدود 140 هزار انگلیسی برای این شرکت ها و موسسات ژاپنی فعال در انگلیس، کار می کنند.
    شرکت های ژاپنی که در حال حاضر از انگلیس به عنوان دروازه ای برای اروپا استفاده می کنند، نگران از دو برابر شدن تعرفه های تجارت با اتحادیه اروپا در صورت خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند و به همین دلیل از لندن خواسته اند اثرات نامطلوب بر روی تجارت آنها را به حداقل برساند.
    دولت انگلیس با این واقعیت مواجه است که یکی از دلایل سرمایه گذاری شرکت های ژاپنی و آمریکایی در انگلیس، انتخاب این کشور به عنوان مبداء ورود و دسترسی به بازار 500 میلیونی اتحادیه اروپاست و تداوم دسترسی به این بازار برای بخش تجارت ژاپن و سایر شرکت های خودروسازی خارجی از اهمیت حیاتی برخوردار است.
    ژاپنی ها در همین راستا در آستانه نشست اخیر گروه 20 در چین، هشدار داده بودند در صورتی که برگزیت موجب از بین رفتن برخی امتیازات در بازار انگلیس شود، باعث خروج شماری از شرکت های بزرگ ژاپن مثل شرکت های خودروسازی تا بانک ها و شرکت های دارویی از این کشور خواهد شد.
    بر اساس گزارش های منتشر شده ، تقریبا نیمی از سرمایه گذاری مستقیم ژاپن طی سال 2015 با هدف ورود به بازارهای اتحادیه اروپا به بریتانیا سرازیر شد و از پایان سال گذشته میلادی،این کشور یکی از مقاصد اصلی بازار سهام سرمایه گذاری ژاپن داخل اتحادیه اروپا بوده است.
    در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.
    'ترزا می ' نخست‌وزیر انگلیس پیش‌ از این گفته است که قرار است تا پیش از پایان مارس 2017 میلادی (11 فروردین 1396)،ماده 50 پیمان لیسبون را فعال سازد.
    براساس جدول زمان‌بندی دولت 'ترزا می'، انگلیس در سال 2019 میلادی، اتحادیه اروپا را پس از مذاکراتی دوساله ترک خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو