عصر بازار

دلار بالاترین رکورد را ثبت کرد

هفته صعودی ارزها

عصر اعتبار- بازار ارز در هفته اخیر دستخوش تغییر و تحولاتی شد و دلار آمریکا با رسیدن به نرخ ۳۹۵۴ تومان به بالاترین رکورد در امسال و حتی سال قبل رسید. همچنین در همین بازه زمانی یورو بیش از ۶۰ تومان افزایش قیمت داشت و پوند انگلستان با نوسان ۳۵ تومانی همراه شد.

هفته صعودی ارزها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بازار ارز در هفته گذشته با نوسانات نسبتا زیادی همراه شد. در میان ارزهای مختلف در بازار آزاد دلار آمریکا در ادامه روند صعودی خود در آخرین روز هفته گذشته از 3950 تومان عبور کرد و به نرخ 4000 تومان نزدیک شد.

    دلار از حدود یک ماه گذشته روند خود را در جهت افزایش آغاز کرد و در نیمه اول آذر از نرخ 3800 تومان و بعد هم از نرخ 3900 تومان عبور کرد تا بیشترین میزان افزایش قیمت را در سال جاری تجربه کرده باشد.   

    بعد از این، نوسانات از نیمه دوم آذر از نوسانات دلار کاسته شد و در حدود مرز 3900 تومان به ثبات نسبی رسید. اما بار دیگر در هفته گذشته با روند صعودی مواجه شد و با عبور از نرخ 3950 تومان رکورد جدید در حداقل دو سال گذشته به ثبت رساند.

    دلار آمریکا در اوایل هفته گذشته با قیمت 3900 تومان در بازار آزاد عرضه شد، در ادامه هفته به 3919 تومان رسید و در نهایت در روز پنجشنبه 25 آذر، 3954 تومان فروخته شد تا در مجموع دلار در هفته گذشته 54 تومان با افزایش قیمت مواجه شود.

    در میان سایر ارزها، یورو نیز مانند دلار با روند صعودی مواجه شد و در مجموع بیش از 60 تومان افزایش قیمت پیدا کرد. این نوع ارز در ابتدای هفته گذشته 4243 تومان در بازار قیمت داشت. در اواسط هفته به 4279 تومان رسید و در آخرین روز هفته نیز از مرز 4300 تومان گذشت و روی نرخ 4305 تومان ایستاد.

    پوند انگلستان نیز در همین بازه زمانی با حدود 35 تومان نوسان قیمت همراه شد. پوند در اوایل هفته گذشته با نرخ 4918 تومان در بازار آزاد مشاهده شد، در ادامه هفته با حرکت صعودی به 4960 تومان رسید و در آخرین روز معکوس شد و با نرخ 4933 تومان به حرکت خود پایان داد.

    همچنین لیر ترکیه در هفته گذشته بین 1159 تا 1168 تومان در نوسان بود تا در مجموع در این مدت 9 تومان نوسان قیمت را پشت سر گذاشته باشد.

    در میان دیگر ارزها، یوان چین هم بین 589 تومان تا 593 تومان در نوسان بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو