عصر بازار

معاون بانک مرکزی:

نفت پیشران رشد اقتصادی ۷.۴درصدی بود

عصر اعتبار- معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد: اگرچه بخش نفت پیشران تحقق رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی در نیمه نخست امسال است اما شاهد رشد در سایر بخش های غیرنفتی هستیم.

نفت پیشران رشد اقتصادی ۷.۴درصدی بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا،  پیمان قربانی  ا افزود: در فصل بهار امسال که آمار آن شهریورماه اعلام شد، رشد اقتصادی کشور 5.4 درصد به دست آمد.
    وی ادامه داد: در فصل تابستان امسال نیز میزان رشد اقتصادی 9.2 درصد محاسبه شد که بر این اساس متوسط 6 ماهه نخست امسال 7.4 درصد برآورد می شود.
    قربانی گفت: بخشی از رشد اقتصادی ناشی از روندی است که در بخش تولید نفت از دو ماهه پایانی پارسال آغاز شد و شاهد بازگشت تولید به سطح پیش از تحریم و رشد چشمگیر در این بخش بودیم.
    معاون بانک مرکزی از بخش نفت به عنوان پیشران رشد اقتصادی یاد کرد و ادامه داد: خوشبختانه در فصل دوم امسال در بخش غیرنفتی اقتصاد نیز شاهد روند رو به رشد نسبت به بهار بودیم.
    قربانی افزود: رشد اقتصادی در بخش هایی همچون کشاورزی، خدمات و صنعت در تابستان نسبت به فصل اول روند بهتری داشت که می توان از آن به عنوان خروج اقتصاد کشور از رکود یاد کرد.
    وی اضافه کرد: آنچه در بهار و تابستان امسال در زمینه رشد اقتصادی رخ داد و برای استمرار رشد اقتصادی مهم ارزیابی می شود، این است که رشد در بخش های غیرنفتی رو به افزایش است.
    قربانی گفت: در روزهای آینده بانک مرکزی جزییات تحقق رشد اقتصادی 7.4 درصدی را اعلام می کند.
    اداره حساب های اقتصادی بانک مرکزی از 7.4 درصد رشد تولید ناخالص داخلی به قیمت پایه و به قیمت های ثابت (100=1383)، در 6ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.
    رییس جمهوری نیز امروز در مراسم دیدار رهبر انقلاب با جمعی از میهمانان خارجی، مسوولان و مردم که به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر گرانقدر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گزارش رسمی بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی 7.4 درصد در 6 ماهه نخست امسال را رضایت بخش توصیف کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو