عصر بازار

پیمان حمایت متقابل از سرمایه گذاری ایران و روسیه در دوما تصویب شد

عصر اعتبار- مجلس دوما پیمان ایران و روسیه برای حمایت متقابل از سرمایه گذاری را تصویب کرد که توافقنامه ساختاری برای توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی دو کشور به شمار می رود.

پیمان حمایت متقابل از سرمایه گذاری ایران و روسیه در دوما تصویب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه در این باره نوشت: این تائید در برگیرنده توافق نامه دو کشور در مورد صندوق های حمایت از سرمایه گذاری است که دوما آن را حائز اهمیت خوانده است.
    رسانه روسی افزوده است: توافق نامه تصویب شده شامل ارائه خدمات متقابل برای فعالیت سرمایه گذاران ایرانی و روسی در کشورهای طرف تفاهم و همچنین ارائه متقابل شرایط کار برای سرمایه گذاران دیگر کشورها هست که شرایط پیشنهادی بهتری از سرمایه گذاران خود طرف قرارداد دارند.
    در ادامه گزارش آمده است: همچنین کشورهای عضو تفاهم نامه حق بازپس گیری National Treatment (رفتار یکسان با داخلی و خارجی ها) برای سرمایه گذاران خارجی از جمله سرمایه گذاری مجددا را دارند.
    این توافق همچنین تضمین متقابل حمایت از سرمایه گذاری در برابر مصادره اجباری از جمله «ملی کردن، سلب مالکیت و...» جز در «مواردی که به نفع جامعه و همگام با معیارهای قانونی طرف دریافت کننده بر اساس تبعیض و همراه پرداخت فوری و معقولانه جبران خسارت باشد» را شامل می شود.
    تضمین بلامانع انتقال درآمدها و دیگر پرداختی های مرتبط با سرمایه گذاری در چارچوب معیارهای قانونی کشوری محل سرمایه گذاری نیز در این پیمان در نظر گرفته شده است.
    توافق نامه تائید شده در دوما برای ادامه مراحل تبدیل شدن به مقررات دولتی باید در شورای فدراسیون روسیه (سنا) نیز تصویب و سپس با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور اجرایی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی