عصر بازار

برگ زرین دیگری از افتخارات پرداخت الکترونیک سامان

رونمایی از اولین درگاه پرداخت موبایلی در ایران

عصر اعتبار- شرکت پرداخت الکترونیک سامان نخستین ارائه دهنده خدمات پرداخت اینترنتی در نظام بانکی کشور از سال ۱۳۸۳ بوده که بیشترین سهم تراکنش و پذیرنده را در کشور داراست.

رونمایی از اولین درگاه پرداخت موبایلی در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اخبار نمایشگاه ها، این شرکت همچنین اولین ارائه کننده سرویس پرداخت با تلفن همراه بااستفاده ازتکنولوژی t درایران است که با سامانه 724 به کاربر خود امکان پرداخت تراکنش‌های موبایلی را می‌دهد.
    پروژه ایجاد درگاه پرداخت موبایلی سپ که در حال رونمایی است نیز اولین درگاه پرداخت موبایلی در ایران خواهد بود.
    به مناسبت برگزاری بیست و دومین نمایشگاه الکامپ با مدیریت خلاق و توسعه‌گرای این مجموعه به گفتگو نشستیم. مصاحبه پیش رو حاصل این گفتگوست.

    از تاریخچه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش برای خوانندگان ما بگویید.
    شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با هدف ارائه راهکارهای نوین پرداخت الکترونیک و باتمرکز بر دو حوزه خدمات کارت و ایجاد شبکه فراگیر پذیرندگان کارت در تیرماه سال 82 آغاز به کارکرد. فعالیت پرداخت الکترونیک سامان در حوزه پرداخت‌های اینترنتی نیز از فروردین ماه سال 1383 آغاز شد واین شرکت به‌عنوان اولین ارائه‌دهنده خدمات پرداخت اینترنتی در نظام بانکی کشور، ابزارهای پرداخت غیرحضوری را دراختیار متقاضیان قرارداد.
    شرکت ما باایجاد ساختاری برپایه تکنولوژی‌های جدید، انواع ابزارهای پرداخت حضوری و غیرحضوری را در انواع بازارهای تجارت الکترونیک ارائه داده و یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه طراحی و پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیک و ارائه راه‌حل‌های خاص به سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به‌شمار می‌رود. محور اصلی فعالیت شرکت عبارت از ارائه خدمات تجارت الکترونیک (e-commerce)، ارائه راه‌حل‌های پرداخت‌های خرد و کلان اینترنتی (Internet payment)،
    نصب و پشتیانی دستگاه‌های کارت‌خوان فروشگاهی، ارائه خدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، پرداخت به شبکه‌های بانکی، سازمان‌های دولتی و بانک‌ها، ارائه راه‌حل و اجرای طرح‌های جامع در زمینه گسترش انواع کارت‌های الکترونیکی متناسب با نیاز مشتری، ارائه خدمات پرداخت از طریق تلفن همراه (Mobile payment) می‌باشد.

    به طور مشخص چه محصولات و خدماتی در حوزه سازمانی و حوزه خانگی تولید و ارائه می‌کنید؟
    خدماتی که به سازمان‌ها و صاحبان کسب و کار ارائه می‌شود شامل خدمات کارتخوان، خدمات کارت، درگاه‌های پرداخت اینترنتی است. در زمینه خدمات دستگاه‌های کارت‌خوان تلاش شده تا متناسب با بسترهای ارتباطی متفاوت و قابلیت‌های گوناگون، دسترسی به انواع کارتخوان ها را برای مشتریان خود آوریم کنیم که شامل کارتخوان تلفنی، شبکه‌ای، بی سیم، WIFI، متصل به رایانه می‌باشد.
    دسته دیگری از خدمات سپ، خدمات کارت می‌باشد که هم مشتریان سازمانی و شرکتی و هم مشتریان خانگی را در نظر دارد. کارت هدیه، کارت خرید با قابلیت ثبت‌نام، قابل شارژ مجدد که امکان خرید از دستگاه‌های کارت‌خوان و فروشگاه‌های اینترنتی را به عهده‌ دارند آن نمی‌دهد، سپ کارت و کارت چند منظوره می‌باشد.
    کارت چند منظوره که برای نخستین بار در کشور توسط شرکت پرداخت الکترونیک سامان ارائه شده است مجموعه‌ای از مدل‌های مختلف کارت با کاربردهای متعدد است که در یک جسم کارت عرضه
    می‌شود.
    سپ کارت اما، کارتی است مغناطیسی متصل به شبکه شتاب که امکان شارژ سازمان و یا دارنده کارت را داراست و توسط شرکت پرداخت الکترونیک سامان صادر می‌شود. با استفاده از سپکارت، پرداخت‌های غیر نقدی به کارکنان به صورت الکترونیکی و به سادگی و سرعت انجام می‌شود که در هر زمانی بدون نیاز به جمع‌آوری دوباره کارت‌ها بامبالغ دلخواه قابل شارژ است.
    دیگر محصول سپ، درگاه‌های پرداخت اینترنتی است که در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرارداده می‌شود.
    در حوزه خانگی سامانه 724 و اپلیکیشن پرداخت سه سوت توانسته بستری را برای کاربران فراهم کند تا در هر زمانی طیف متنوعی از خدمات پرداخت (خرید شارژ، پرداخت قبوض، خرید طرح ترافیک، خرید بسته اینترنتی و ….) را انجام دهد.
    با دریافت اپلیکیشن سه سوت از تمامی مارکت‌های معتبر نرم افزاری همچون کافه بازار، ایران اپز، گوگل پلیر و اپ ستور و نصب آن بر روی تلفن همراه این امکان برای کاربر فراهم می‌شود تا در هر ساعت شبانه روز و کمترین سرعت اینترنت، پرداخت‌های مختلف خود را مدیریت کند.

    در رشته کاری خودتان چه جایگاهی در بازار دارید؟
    شرکت پرداخت الکترونیک نخستین ارائه دهنده خدمات پرداخت اینترنتی در نظام بانکی کشور از سال 1383 بوده که بیشترین سهم تراکنش و پذیرنده را در کشور داراست همچنین اولین ارائه کننده سرویس پرداخت با تلفن همراه با استفاده ازتکنولوژی USSD درایران است که با سامانه 724 به کاربر خود امکان پرداخت تراکنش‌های موبایلی را می‌دهد.
    در حال حاضر پروژه ایجاد درگاه پرداخت موبایلی سپ که در حال رونمایی است نیز اولین درگاه پرداخت موبایلی در ایران خواهد بود.

    محصولات و خدمات مجموعه شما چه مزیت‌ها و ویژگی‌های منحصر بفردی دارد؟
    نگاهی که مجموعه پرداخت الکترونیک در طی این سال‌ها داشته در نظر گرفتن پاسخگویی به مجموعه نیازهای مشتریان در حوزه پرداخت بوده تا بتواند مجموعه کاملی از خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد، تولید وارائه دستگاه‌های جانبی، تولید و پشتیبانی نرم افزارهای سفارش مشتری، شبکه داده‌های رایانه‌ای و مخابراتی، خدمات پشتیبانی، سیستم‌های ویژه، مشاوره و نظارت بر اجرای طرح‌های انفورماتیک، ارائه وپشتیبانی نرم‌افزارهای پایه، سیستم و ابزارها در راستای داشتن نگاهی جامع به تمامی نیازهای مشتریان است.

    پشتیبانی و گارانتی محصولات شما به چه صورت است؟
    همه خدمات ارائه شده از سوی شرکت، خدمات پشتیبانی دارند و مرکز پشتیبانی تلفنی به صورت 24 ساعته امکان دسترسی در هر زمانی را به مشتریان می‌دهد تا همه سؤالات را با کارشناسان مجموعه در میان بگذارند.
    ارتباط خوب و مستمر سپ با سامانه شاپرک، اپراتورهای تلفن همراه، بانک ملی و دیگر بانک‌ها، همه سبب شده تا هرگونه مشکل پرداختی در زمان استفاده از اپلیکیشن و سامانه 724 سریعاً پیگیری شود که به نوبه خود منجر به ایجاد حس اطمینان برای کاربران شده است.

    برای گسترش فعالیت‌ها وتوسعه شرکت خود چه برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای در دست اقدام دارید؟
    در سطح اول،‌ شرکت تلاش دارد خدماتی که در حوزه دستگاه کارت خوان، کارت‌ها و درگاه اینترنتی، اپلیکیشن سه سوت ارائه می‌دهد را با به روز رسانی مجهز به به روز ترین زیرساخت‌ها و تکنولوژی‌ها نماید.
    در سطح توسعه خدمات بستر موبایل و درگاه پرداخت موبایلی یکی از بسترهایی است که شرکت در حال راه اندازی و تکمیل آن است.
    همچنین همسو شدن با نیازهای مشتریان کسب و کارهای خرد از اهداف ماست که برای شرکت بسیار مهم تلقی می‌شود.
    لطفاً گواهینامه‌ها و استانداردهای ملی و بین‌المللی را که دریافت داشته‌اید معرفی کنید.
    شرکت ما دارنده گواهی‌نامه تعهد به تعالی سازمانی، دارنده گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ISO27001:2013 از موسسه ISC استرالیا است. همچنین استقرار سیستم مدیریت کیفیت براساس استاندارد ISO9001:2008، پیشرو بازار در حوزه پرداخت‌های اینترنتی با داشتن بیشترین سهم تراکنش و پذیرنده در کشور، کسب رتبه 35 ا زنشریه معتبر نیلسون ریپورت بین 150 شرکت PSP دنیا در سال 2014، کسب رتبه نخست از شورای عالی خدمات انفورماتیک کشور در حوزه‌های: تولید و ارائه دستگاه‌های جانبی، تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای سفارش مشتری، شبکه داده‌های رایانه‌ای و مخابراتی، خدمات پشتیبانی، سیستم‌های ویژه، مشاوره و نظارت بر اجرای طرح‌های انفورماتیک، ارائه و پشتیبانی نرم‌افزارهای پایه، سیستم و ابزارها از مهم‌ترین افتخارات کسب شده توسط پرداخت الکترونیک سامان
    می‌باشد.

    فعالیت شما به‌طور مستقیم یاغیر مستقیم چه نقشی در کارآفرینی دارد و چگونه می‌توان این نقش را برجسته‌تر کرد؟
    خانواده بزرگ پرداخت الکترونیک سامان نه تنها در تهران و مراکز استان که در همه نقاط کشور فعالیت داشته و اولویت خود را در به کمک گرفتن از نیروهای متخصص و هزینه کردن بابت آموزش و توانمندسازی آنها گذاشته
    است.

    پیش‌بینی‌تان از افق پیشروی ICT درایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها چیست؟
    شرکت پرداخت الکترونیک سامان یکی از چشم اندارهای اصلی خود را افقی بین المللی تعریف نموده تا بتواند با متصل شدن به شبکه مالی جهانی خدماتی کامل‌تر به کاربران خود فراهم کند که علاوه بر داخل کشور، در سطح جهانی هم بتواند از خدمات سپ استفاده
    نماید.

    هر مطلب دیگری که انتشار آنرا مفید وضروری بفرمایید.
    این مجموعه بااستفاده ازنیروی انسانی متخصص، فناوری‌های امنیتی روز دنیا و بهره‌گیری ازابزارهای نوین پرداخت نظیر کارت، کارتخوان، درگاه اینترنتی و تلفن همراه توانسته است با ارائه خدمات باکیفیت و مطمئن، رضایت مشتریان و کارفرمایان خود را جلب نموده وسهم مناسبی از بازارهای خرد و کلان تجارت الکترونیک در کشور را به خود اختصاص دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو