عصر بازار

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عمان:

گسترش روابط تجاری ایران و عمان بستگی به حل مشکلات بانکی دارد

عصر اعتبار- دبیرکل اتاق مشترک ایران و عمان گفت: گسترش روابط تجاری ایران و عمان بستگی به حل مشکلات بانکی و جا به جایی پول دارد که امیدواریم با رایزنی های صورت گرفته این مشکل هرچه زودتر برطرف شود.

گسترش روابط تجاری ایران و عمان بستگی به حل مشکلات بانکی دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، آناهیتا فرزام روز یکشنبه در نشست با هیات عمانی در بندرعباس اظهار داشت: حل مشکلات بانکی از قبیل گشایش اعتبار اسنادی، انتقال پول و ضمانت نامه های بانکی می تواند در گسترش حجم روابط تجاری بین ایران وعمان تاثیر بسزایی داشته باشد که با رایزنی های صورت گرفته از طرف اتاق مشترک ایران و عمان با بانک مرکزی عمان ، بانک مرکزی ایران و بانک های خصوصی ایرانی و عمانی این مهم در حال پیشرفت است .
    وی بیان داشت: با توجه به گسترش تجارت بین ایران و عمان هنوز در تجارت با این کشور (عمان) به نقطه قابل قبولی نرسیده ایم.
    دبیرکل اتاق مشترک ایران و عمان خاطرنشان کرد: اتاق ایران و عمان تمام تلاش خود را برای از میان بردن موانع رشد روابط اقتصادی این 2 کشور انجام خواهد داد و تلاش می کند که دو طرف عمانی و ایرانی بتوانند شریکان مناسب خود را بیابند.
    ‎‎فرزام اضافه کرد: اتاق ایران و عمان در حال رایزنی برای دسترسی تجار به بازارهای عراق، پاکستان و افغانستان است و ما همچنین در حال آمادگی برای حضور در بندر و منطقه آزاد صحار هستیم که محل مناسبی برای قطب مواد غذایی در منطقه است.
    ‎وی اضافه کرد: بندرعباس و چابهار می تواند محل مناسبی برای سرمایه گذاری مشترک ایران و عمان و صادرات به کشور های حوزه CIS (کشورهای مستقل مشترک المنافع) و همسایه ایران باشد.
    ‎این مسئول یادآور شد: همچنین ایران برای صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آفریقا، هند و آمریکا و اروپا می تواند کالاهای خود را از طریق بندر و منطقه آزاد صحار ، صادر نماید که این مقوله به اهمیت بیش از پیش مناطق یاد شده می افزاید.
    ‎فرزام افزود: همچنین بندر دقم نیز بستر مناسبی در زمینه های پتروشیمیایی ، معدنی ، سیمان ، ساختمانی ، آلمینیوم و تولید ماشین آلات است.
    ‎وی ادامه داد: کشور عمان یکی از بهترین کشورهای دارای روابط سیاسی با ایران است و بازار کشور عمان از جمله بازارهای هدف تجار هرمزگانی است که فاصله نزدیک و کاهش هزینه های حمل و نقل، اشتراکات فرهنگی و مذهبی، علاقه مندی مردم عمان به تولیدات ایران، تجربه موفق بازرگانان هرمزگان در کشور عمان ، اهمیت حضور تجار این استان در بازار عمان را دوچندان کرده است.
    ‎یادآور می شود کشور عمان هم اکنون با دارا بودن 310 هزار کیلومتر مربع مساحت ، دومین کشور بزرگ حوزه خلیج فارس است و به طور قطع این وسعت ، شرایط خاصی برای برنامه های توسعه ای این کشور فراهم کرده است.
    ‎مناطق آزاد و ویژه ، صنایع بزرگ ، 22 بندر صیادی ، خطوط حمل و نقل ریلی ، دریایی ، هوایی و زمینی و دسترسی آسان به آبهای آزاد از جمله مهم ترین مزیت های استان هرمزگان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو