عصر بازار

معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا:

روند رو به رشد پلیس در مقابله با جرائم اقتصادی

عصر اعتبار- سرهنگ مجید اعظمی مقدم گفت: پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی علیرغم محدویت‌ها تاکنون توانسته روند رو به رشدی را در حوزه مبارزه با جرائم اقتصادی طی کند و درصدد هستیم این پلیس به یک مرجع کاملا حرفه ای و تخصصی تبدیل شود.

روند رو به رشد پلیس در مقابله با جرائم اقتصادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سرهنگ مجید اعظمی مقدم، معاون مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا به حوزه مبارزه با جرائم اقتصادی و اهمیت آن اشاره کرد و اظهارداشت: مبارزه با جرائم اقتصادی، حوزه کاملاً حرفه ای است و ورود پلیس در این بخش علاوه بر آشنایی با جرائم و تخلفات آن، تخصص و توانمندی خاصی را می‌طلبد.

    وی دانش اقتصادی را اولین اصل پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی دانست و با اشاره به برگزاری دوره‌هایی برای مأموران پلیس این حوزه در راستای ارتقاء دانش و تخصص آن‌ها، گفت: کارآگاهان پلیس باید به سطحی از توانمندی برسند که علاوه بر قابلیت شناسایی، پی جویی و مستند سازی جرائم اقتصادی، قادر به مصاحبه، بازجویی، تحقیق و بررسی باشند.

    اعظمی مقدم با اشاره به موضوع پیچیدگی و پویا بودن جرائم که طی این سال‌ها به سرعت تغییر چهره، روش و استراتژی می‌دهند، گفت: از اهداف دیگر این دوره‌ها به اشتراک گذاشتن آخرین شیوه و شگردها، دستاوردها، یافته‌ها و کشفیات است که ضمن شناسایی، روش‌های مقابله با آن و همچنین نقاط قوت و ضعف را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهیم.

    وی بر آسیب شناسی فعالیت‌های جرائم اقتصادی تاکید کرد و گفت: در این دوره‌ها، برای نماینده هر یک از استان‌ها این فرصت فراهم می‌شود تا در یک محیط کاملا کارشناسی و تخصصی دیدگاه‌ها، نظرات، آسیب‌ها و چالش‌ها را به اشتراک بگذارند و برای آن راه حل و پاسخ مناسبی پیدا کرده تا بتوانند دستیابی به نتایج را ارتقا دهند.

    معاون مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: از ابتدای تشکیل پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی، دوره‌های آموزشی مختلفی سالانه یکبار به صورت مستمر و مشترک در درون و برون سازمان برگزار می‌شود.

    این مقام انتظامی ادامه داد: درصدد هستیم تا سطح آموزش‌ها به گونه ای باشد که هریک از فراگیران بتوانند به عنوان مربی در استان محل خدمت‌شان، این دانش را به دیگر کارکنان این حوزه منتقل کنند.

    سرهنگ اعظمی ادامه داد: مبارزه با اختلاس، جرائم بانکی، زمین خواری، فرار مالیاتی و پولشویی از اولویت‌های حوزه جرائم اقتصادی در این آموزش‌ها به شمار می‌آید.

    وی به رشد قابل قبول عملکرد پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی طی 10 سال گذشته اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از این رشد مربوط به آموزش‌های ارائه شده، تعامل‌های درون و برون سازمانی و نیز احصاء معایب و کاستی‌ها و رفع آن است.

    معاون مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا به برگزاری دوره‌های آموزشی در استان‌ها، اشاره کرد و گفت: در این دوره‌های آموزشی از اساتید مجرب و متخصص در بخش های کشف جرم، حقوقی در راستای انتقال تجارب و اطلاعات به فراگیران بهره می‌بریم.

    سرهنگ اعظمی در خاتمه گفت: پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی علیرغم محدویت‌ها با پشتکار، انگیزه و حمایت‌های ویژه فرمانده نیروی انتظامی و سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا توانسته روند رو به رشدی را طی کند اما به این سطح راضی نیستیم و درصدد هستیم این پلیس به یک مرجع کاملا حرفه ای و تخصصی تبدیل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی