عصر بازار

تأکید ۶۰ کشور جهان بر استفاده از ارزهای ملی به جای دلار

عصر اعتبار- ۶۰ کشور جهان در نشست جهانی محصولات حلال در استانبول ترکیه تأکید کردند برای رهایی از سلطه دلار بر بازارهای جهانی باید استفاده از ارزهای ملی یا طلا جایگزین شود.

تأکید ۶۰ کشور جهان بر استفاده از ارزهای ملی به جای دلار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، نمایندگان 60 کشور در «نشست جهانی محصولات حلال استانبول» تأکید کردند باید دلار را از مبادلات تجاری حذف کنند. این اقدام به دلیل رهایی از فشار بیش از اندازه دلار بر سایر ارزها و به نوعی سلطه این ارز بر بازارهای جهانی انجام می‌شود. «نشست جهانی حلال» در استانبول ترکیه برگزار شد که در آن نمایندگان 60 کشور جهان حضور داشتند.

    یونس‌ات رئیس «نشست جهانی حلال» اعلام کرد که این کشورها به دنبال راه‌هایی برای رهایی از فشار این ارز بر سایر ارزها هستند.

    وی همچنین تأکید کرد: در این نشست موضوع‌های مربوط به استفاده از ارزهای ملی و یا طلا در مبادلات تجاری این کشورها به جای دلار بحث و بررسی شد.

    وی همچنین بیان داشت: در حال حاضر میزان مبادلات تجاری محصولات حلال در کشور به 3 تریلیون دلار رسیده است و مبادلات با ارزهای ملی و یا طلا در چنین بازاری تأثیر بسیار زیادی بر رهایی از سلطه دلار خواهد داشت.

    این نشست با حضور مقامات عالی‌رتبه کشورهای جهان و نیز رئیس جمهور ترکیه و دیگر مسئولان این کشور برگزار و روز گذشته به پایان رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی