عصر بازار

رییس اگزیم بانک اندونزی:

همکاری مستقیم بانکی با ایران بزودی آغاز می شود

عصر اعتبار- رییس و مقام ارشد اجرایی اگزیم بانک اندونزی از آغاز همکاری مستقیم بانکی این کشور با ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این بانک در چارچوب تفاهمنامه مشترک همکاری با بانک توسعه صادرات ایران، آماده همکاری برای برقراری تعاملات بانکی است.

همکاری مستقیم بانکی با ایران بزودی آغاز می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، "کالیم ساوگا" در حاشیه برگزاری همایش مشترک تجاری ایران و اندونزی گفت: هم اکنون امور بانکی با ایران از طریق کشور ثالث انجام می شود که برای تجار زمان بر و پرهزینه است. اما همکاری های مستقیم بانکی میان دو کشور بزودی آغاز می شود.
به گفته وی، یادداشت تفاهم امضا شده میان اگزیم بانک ( بانک صادرات - واردات) و بانک توسعه صادرات ایران از آن جهت حایز اهمیت است که راه را برای توسعه بیشتر روابط تجاری میان 2 کشور هموار می سازد.
ساوگا درباره همکاری گذشته اگزیم بانک با بانک توسعه صادرات ایران اظهار کرد: این بانک یکی از ناظران انجمن آسیایی اگزیم بانک است و ما هر سال یک بار با مقام های ارشد این بانک ملاقات می کنیم.
وی چالش های اصلی توسعه روابط بانکی با ایران را رعایت مقررات مبارزه با پولشویی و تروریسم و تحریم های آمریکا دانست و افزود: تا زمانی که این مقررات رعایت شود، مشکلی پیش نخواهد آمد و تعاملات بانکی می تواند ادامه یابد.
ساوگا درباره تاثیر احتمالی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری منتخب آمریکا بر توسعه همکاری های بانکی با ایران تصریح کرد: در مورد اینکه ترامپ در قبال ایران چه خواهد کرد، هنوز مطمئن نیستم اما بدون شک، تا زمانی که همکاری های بانکی با ایران در چارچوب قوانین و مقررات باشد و به سیستم مالی آمریکا کاری نداشته باشد، انتخاب ترامپ تاثیری بر روابط بانکی با ایران نخواهد گذاشت.
رییس اگزیم بانک اندونزی درباره اینکه این بانک در چه زمینه هایی علاقه مند تامین مالی برای ایران است، گفت: در مرحله نخست ما در رابطه با صادرات کالا به ایران، تامین مالی ارایه می کنیم.
همایش تجاری ایران و اندونزی هفته گذشته با حضور رییسان اتاق های بازرگانی دو کشور، نمایندگان 46 شرکت از اندونزی و فعالان بخش خصوصی کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
در این نشست، پنج سند همکاری در زمینه های توسعه همکاری های بانکی و بورس از طریق ایجاد پلت فرم های مشترک معاملاتی، خرید کاغذ، خرید نفت خام و واردات محصولات غذایی امضا شد.
اندونزی بزرگ ترین مجمع الجزایر جهان است که در جنوب شرق آسیا قرار دارد.
نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال 2015 نزدیک به 4.8 درصد بود و پیش بینی شده است این نرخ رشد در سال های 2016 و 2017 به ترتیب به 5.1 و 5.3 درصد برسد.
در هفت ماه نخست امسال، جمهوری اسلامی ایران 73 میلیون و 717 هزار و 205 دلار به اندونزی صادرات داشت و در همین زمان از این کشور 82 میلیون و 908 هزار و 136 دلار کالا وارد کرد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو