عصر بازار

قائم مقام اتاق ایران و آلمان خبر داد:

اعزام نیروی کار متخصص به آلمان از طریق اتاق مشترک

عصر اعتبار- قائم مقام اتاق بازرگانی ایران و آلمان گفت: آلمان با کمبود نیروی کار متخصص رو به رو است و نیروی کار داخل این کشور نمی‌تواند پاسخگوی نیاز صنایع و بخش خدماتی این کشور باشد.

اعزام نیروی کار متخصص به آلمان از طریق اتاق مشترک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، ظهر امروز اتاق بازرگانی ایران و آلمان سمیناری برای معرفی فرصت‌های شغلی در آلمان برگزار کرد.

قائم مقام اتاق بازرگانی ایران و آلمان در این همایش گفت: آلمان با کمبود نیروی کار متخصص رو به رو است و نیروی کار داخل این کشور نمی‌تواند پاسخگوی نیاز صنایع و بخش خدماتی این کشور باشد.

امیر علیزاده ادامه داد: بر همین اساس دولت آلمان تصمیم گرفت است که این نیروی کار را از کشورهای دیگر تامین کند البته شرایطی برای تسهیل این روند در نظر گرفته است زیرا تا پیش از این باید مدارک افراد جویای کار خارجی به تایید دولت آلمان می‌رسید تا مجوز صادر شود.

وی ادامه داد: دولت آلمان برای تسهیل این روند از اتاق‌های بازرگانی کمک گرفته است. در کشور آلمان 80 اتاق بازرگانی وجود دارد و 130 اتاق مشترک در 90 کشور خارجی ثبت شده است که دولت تصمیم دارد از آنها استفاده کند.

علیزاده تصریح کرد: دولت آلمان برای اجرایی شدن این طرح ابتدا 8 کشور را به صورت  پایلوت انتخاب کرد این 8 کشور شامل ایران، لهستان، مراکش، پرتغال، مصر، ایتالیا، چین، هند می‌باشد. با توجه به وجود اتاق مشترک در این کشورها مسئولین این اتاق‌ها به عنوان جذب کننده نیروی متخصص انتخاب شده است.

وی در پایان افزود: این پروژه به نام ارزش‌یابی مدارک نام‌گذاری شده است و قرار است در طول 3 سال اجرا شود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی