عصر بازار

کارشناسان پیش‌بینی کردند

محدودیت افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی

عصر اعتبار- برخی کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه برخی کشورها سیاست تقویت ارز خود را در حوزه بین‌الملل دنبال می‌کنند افزایش ارزش دلار در بازار جهانی محدود خواهد بود.

محدودیت افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، طی روزهای گذشته ارزش دلار در برابر یورو به بالاترین میزان خود در 14 سال گذشته رسید.

یکی از علل این افزایش تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش 0.25 درصدی بهره‌ بانکی در این کشور بوده است.

ارزش یورو طی روزهای گذشته به 1.0364 دلار کاهش یافته که کمترین میزان از سال 2003 تاکنون بوده است.

از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دلیل وعده‌های انتخاباتی وی برای اجرای برخی سیاست‌های محرک اقتصادی و بهبود رشد اقتصادی آمریکا ارزش دلار روندی افزایشی را در پیش گرفته است.

از سوی دیگر ارزش یورو طی هفته‌‌های گذشته روبه کاهش است.

پس از پاسخ منفی مردم ایتالیا به پیشنهاد تغییر قانون اساسی این کشور که از سوی نخست‌وزیر این کشور مطرح شده بود یورو در بازار تقویت شد اما نتوانست این روند را حفظ کرده و طی روزهای گذشته با شتاب بیشتری کاهش ارزش در برابر دلار را تجربه کرده است.

به گفته کال فورچسکی یکی از مقامات مؤسسه سوسیته جنرال فرانسه، بسیاری بر این باورند که هم‌اکنون شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که زمینه لازم برای برابر شدن دلار و یورو فراهم شود.

براساس پیش‌بینی‌ها موجود روند افزایشی دلار ادامه خواهد یافت اما کارشناسان معتقدند افزایش بیشتر این ارز بین‌المللی مخاطراتی را در بلندمدت به همراه خواهد داشت.

بنابه گفته اوسائو لیزوکا مدیر بخش مبادلات ارزی بانک سومیتومو میتوسوئی ترامپ هنوز به طور واضح نگفته است که چه برنامه‌ای دارد. در صورتی که وی بتواند در عمل سیاست‌های خود را اجرایی کند تا اقتصاد آمریکا را بهبود ببخشد دلار شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد.

برخی کارشناسان نیز معتقدند با توجه به اینکه برخی کشورها سیاست تقویت ارز خود را در حوزه بین‌الملل دنبال می‌کنند افزایش ارزش دلار در بازار جهانی محدود خواهد بود.

در واقع پیش‌بینی‌های کنونی درباره آینده ارزش یورو در برابر دلار متفاوت است چرا که بنابه اعلام مؤسسه مدیریت دارایی‌های جهانی TIAA ارزش یورو در پایان سال میلادی به 1.1 دلار افزایش خواهد یافت این در حالی است که مؤسسه سوسیته جنرال پیش‌بینی کرده است ارزش یورو پس از برابر شدن با دلار در سه ماهه نخست سال 2017 در پایان سال به 1.09 دلار افزایش خواهد یافت.

موسسه مالی UBS نیز پیش‌بینی کرده ارزش یورو طی 12 ماه گذشته به 1.2 دلار افزایش خواهد یافت.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو