عصر بازار

درخواست صنعت هند برای صدور مجوز فعالیت به بانک‌های ایرانی

عصر اعتبار- فدراسیون سازمانهای صادرات هند (FIEO) از بانک مرکزی این کشور خواست به بانک‌های ایرانی اجازه دهد در هند شعبه دایر کنند.

درخواست صنعت هند برای صدور مجوز فعالیت به بانک‌های ایرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، پنج بانک ایرانی شامل بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک پارسیان، بانک سرمایه و بانک اقتصاد نوین از بانک مرکزی هند برای تاسیس شعبه در این کشور درخواست کرده‌اند، اما رسیدگی به درخواست آنها به دلیل تحریم‌های اقتصادی به تاخیر افتاده است.

در حال حاضر بیشتر این بانکها معاملاتشان را از طریق بانک UCO انجام می‌دهند.

با این همه با برداشته شدن تحریم‌های بین المللی، گشایش شعبه بانکهای ایرانی در هند پیش‌بینی می‌شود، زیرا تهران مایل است روابط بانکی و تجاری با این کشور را عادی کند.

آجی ساهای، مدیرکل فدراسیون سازمانهای صادرات هند به اکونومیک تایمز گفت: ما از بانک مرکزی هند درخواست کرده ایم به ایران برای گشایش شعب بانک‌ها در هند اجازه دهد. امیدواریم همه مسائل تا ژانویه حل شوند.

هند و ایران تجارت دو جانبه به ارزش 9 میلیارد دلار دارند که انتظار می رود با افزایش قیمت‌های نفت و رفع تحریمها، در دو سال آینده به 12 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

بعلاوه دو کشور در مسیر امضای یک توافق تجارت ترجیحی قرار دارند. هند قطعات خودرو، ابزارها، موتور و مواد شیمیایی و همچنین برنج باسماتی، شکر و سایر کالاهای کشاورزی به ایران صادر کرده است و عمده وارداتش از ایران، نفت است که حدود 70 درصد از واردات هند از ایران را تشکیل می دهد.

ساهای خواستار فراهم شدن امکان افزایش سرمایه‌گذاری در هر دو کشور شده و اعلام کرده است، ایران می‌تواند در صنعت فرآوری غذا و ماشین آلات هند سرمایه‌گذاری کند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی